½ meter snö..

Idag har minst sagt varit en lång dag. Har inte gjort nåt alls utan bara varit hemma och kollat på filmer, ätit och tråkat. haha. Var ute en stund när barnen var ute och lekte i snön, men det har kommit typ en halv meter eller nåt så räckte mig över knäna när jag var ute. Och mina tår frös snabbt så var bara ute en halvtimme kanske.
Det har iallafall slutat snöa nu, gjorde det nån gång i eftermiddags.
Men sen hörde jag på nyheterna att det ska komma en ny snöstorm på tisdag igen.. och tyvärr verkar väderprognoserna här stämma ganska exakt för det mesta..

Min värdpappa sa först nu ikväll att jag kunde få ta bilen när min värdmamma kom hem från jobb, för att de stora vägarna var bra plogade nu så om jag höll mig i närheten så var det ok, men sen blev min värdmamma lite sen, så ringde hon och pappan sa att jag ville ha bilen men då sa hon att det inte var nån bra idé eftersom vägarna tydligen var riktigt isiga så typ ingen var ute.
Så blev att jag stannade hemma istället. Imorgon vill jag verkligen göra nåt men jag vet inte hur det blir. Min värdmamma måste ju ta bilen till jobbet och pappan och barnen ska till morföräldrarna vilket betyder att dem har vanen. Så är ensam hemma och billös, om jag nu inte följer med dem dit..
Men känner bara att det hade varit skönt att komma från värdfamiljen bara för några timmar iallafall och göra nåt annat roligt. Snart börjar liksom veckan om igen och man spenderar varje sekund med barnen igen.
haha lät inte så snällt:P men tror alla andra au pairer förstår vad jag menar iallafall. Det är inte alltid helt lätt att  bo på sitt jobb.

Nu ska jag iallafall sova ut och ta vara på min sista sovmorgon för den här veckan.
Men verkar iallafall som att mamman ska vara ledig både onsdagen och torsdagen eftersom hon behövde gå in och jobba idag, så vet inte riktigt hur mitt schema för veckan kommer se ut:)

Gonaatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0