Au pair kväll

Är supertrött och måste jobba mina sista timmar för denna veckan imorgon på morgonen fick jag reda på innan jag körde iväg nu ikväll, så blir ingen sovmorgon imorgon men..
Kom iallafall nyss hem från Jennys hus där vi hade ett liten au pair get-together. Många har tydligen klagat på att clustermötena inte varit så bra de senaste månaderna och att det alltid är aktiviteter där typ 5 cluster medverkar, så man lär aldrig känna dem i sitt eget cluster.
Därför ordnade Jenny bara en tjej för au pairerna i vårt cluster så vi kunde ses och bara prata. Alla kunde tyvärr inte komma, men vi var nog en 15 st som mest. Käkade pizza och lite snacks, och var meningen att vi skulle kolla på film, så jennys värdpappa satte på Twilight men ingen kollade för alla var så upptagna med att prata, haha.

Är så himla glad att jag gick dit, var lite negativ först och tänkte att jag nog skulle känna mig utanför att komma dit själv utan julia eller magda som jag redan känner, och att alla andra skulle vara i gäng, men så var det inte alls! Alla var hur trevliga som helst och alla klagade på hur deprimerande allt är nu under vintern och att det inte händer alls mycket här i området och många sitter hemma och tråkar.
Så blev väldigt förvånad för trodde alla hade så mkt pågång hela tiden:P Men om jag jämförde men många som varit här i över ett halvår, har jag redan hunnit göra och se mer saker än vissa av dem gjort, så ska inte klaga!
Och gud vilka historier om värdfamiljer man fick höra! Vad vissa får stå ut med alltså.. När jag sa vilken familj jag bodde hos så var alla superpositiva som träffat min familj och sa "ååh din värdföräldrar är så himla snälla och trevliga!" osv.
Så kändes bra att få höra om många som har det mycket mycket sämre. Tycker verkligen synd om dem, men det gör att jag varje gång jag hör nåt sånt, inser att jag faktiskt har det ganska bra här och jag gillar verkligen min värdfamilj så ska absolut inte klaga. Ingen familj är perfekt så!

Så vi försökte iallafall göra lite planer eftersom alla vill komma ut mer och hitta på saker. Och tjejen vi var hos bor ju bara typ 7 min från mig eller nåt, sen var där en annan tjej, Rachel, som bara bor typ 5 min från mig eller nåt, och om en månad kommer en ny au pair till den familjen, svenska matilda, som jag redan mailat lite med! Så det ser jag verkligen fram emot:) Och Rachel var så himla snäll hon också! Och de ska överlappa varandra i en hel månad om jag inte fattade det hel fel, så hon blir också kvar ett tag:)

Nej nu orkar jag inte babbla på mer! Vill bara sova. Vet inte riktigt hur schemat ser ut imorgon men jag jobbar på morgonen och har bara 5 timmar kvar att jobba denna veckan så antar att det blir då.
Sen på kvällen ska jag ut med Caroline och magda och först äta nånstans sen antagligen gå på bio:)

Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0