Cinnamon rolls

Har varit en ganska bra dag idag! Barnen har varit på bra humör nästan hela dagen. Glada och inte allt för mycket gnällande!
När de tog en nap förberedde jag degen till kanelbullar, och sen när dem vaknade bakade vi ut degen och de hjälpte mig så gott de kunde att ta på smör och kanel och socker blandningen.
Första plåten blev inte helt lyckad då det stod att man skulle göra ca 24 bullar av varje längd, men längden blev inte så himla lång eftersom jästen här är väldigt konstig så degen jäste inte alls så mycket som den brukar.
Så nästa omgång gjorde jag lite färre bullar än det stod, men då blev dem större och godare:D
Hela värdfamiljen verkar uppskatta dem iallafall och såg nyss när jag kom hem att många redan var uppätna:P

Var bara på Minella's med de två Juliorna:P Åt icecream sundae som vanligtvis är typ 3 kulor glass, nötter, nån topping/sås, grädde, och ibland nåt körsbär eller nåt. Så sa jag till servitrisen att jag inte ville ha nån sirap, gillar inte deras maple syrup (tror den heter så?) alls så..
Och då kom hon med en tråkig skål med bara vanlijglass.. haha. Fick fråga henne om det verkligen var en sundae eller bara några scoops of icecream? Då sa hon "ja du ville väl inte ha nån sirap, så visste inte om du ville ha nötter och sånt heller..." haha. Tyckte synd om henne för hon blev helt röd i ansiktet, var nog ny där, så kanske inte så lätt:P Men ändå, tänker inte betala sundaepriset för lite vanlig vanlijglass:P

Och jag tog bilder på bullarna! Men insåg nyss när jag letade som en galning i väskan efter kameran och nästan började tro att jag tappat den att jag glömt den nere i köket. Och är för trött för att traska ner och hämta den nu så ni får se en bild på mina tjusiga bullar imorgon istället!;D

Gonatt!


Kommentarer
Postat av: mamma

Jag vill också ha en av dina goda bullar! Kan du posta en :)

2010-02-17 @ 06:57:21
Postat av: Olivia

Mmm nu vill jag också göra några :) De blev säkert jätte goda...älskar doften. Har du också ett speciellt sätt du äter dem på? Själv rullar jag ut den, bästa biten är mitten haha :D

2010-02-17 @ 16:43:25
URL: http://www.metrobloggen.se/missoli
Postat av: Gaby

Kan det inte ha vatt så att barnen åt lite av degen så däför blev det mindre?^^ Är dem busiga förresten?Oo Vill osså ha kanelbullar!! Kasta hit en vetja! ;D

2010-02-18 @ 00:57:51
Postat av: saandra

SKYPEDATE INATT MY LOVE! <3 ååh vad jag längtar!!

2010-02-18 @ 16:20:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0