Latmasken

Jag har drabbats av latmasken. Har ju bara varit hemma och tagit det lugnt nu när jag varit sjuk, eller ja, har jobbat ändå, men det är ju hemma, så var ute för första gången sen i lördags idag! hahaha. Kan inte fatta att dagarna går så fort, känns typ som det var helg igår. Men sen kom snön i lördags och i söndags mådde jag dåligt hela dagen och sen blev det ju bara värre.
Men idag var jag och barnen ute lite iallafall, var på tiden. Byggde snögubbar och hade snöbollskrig:P
Sen var jag duktig och hjälpte till att städa mer än vad jag behöver bara för att huset är uppe till salu nu, så snart ska visningarna börja, och tycker så synd om föräldrarna som får stå med all städning varje kväll för att få allt klart, så städade alla barnens rum, damsög typ överallt i hallarna, köket och familjerummet och så och körde massa tvätt. Duktigt va?:p

Så ikväll skulle jag kanske hitta på nåt med magda. Julia åkte på skidsemester med sin värdfamilj idag och kommer inte hem förrens på söndag..
Och sen imorgon ska jag nog på ett slags clustermeeting hos en tjej i mitt cluster som jag skrev innan.
Min counselor och den här tjejens värdfamilj har ordnat en filmkväll där hemma där de bjuder på middag och så, så kan ju vara kul att träffa lite av de nya au pairerna som nyss kommit, och även de gamla som jag inte träffat än:P
Och på fredag ska jag nog hitta på något med Caroline:)
Vet inte mitt schema inför helgen än.. får ta reda på det snart så jag kan planera något.
Nu när jag bara har varit hemma och vatt sjuk är det svårt att bli av med latmasken.
Har vant mig vid att gå omkring i mjukiskläder, osminkad med rödsnuten näsa:P haha
Men får se till att rycka upp mig och köra iväg nånstans. Man blir ju lite lätt galen när man varit hemma i huset för många dagar i rad!
Och till helgen sa min värdmamma att vi skulle få ännu en snöstorm, och ännu större än den förra dessutom.. suck! Är så himla trött på snö, mörker och allmänt grått! Vill ha sommar och sol, nu!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0