Pinsamma jag..

Jag körde nyss fast bilen i snön typ 10 meter från uppfarten... smarta jag!
Tog vänster in på vår cirkel för det hållet har minst backar och svängar, och eftersom det knappt är plogat alls här kändes det lättast, till och med min värdmamma sa det.
Men sen var ju problemet att vår uppfart är lite sne och var nu plogad snett ut till höger, så när jag kom från vänster håll kunde jag inte göra en så snäv sväng, så istället fortsatte jag rakt fram några meter för att vända på grannens uppfart. Men vägen är ganska smal och tajt pga den dåliga plogningen, så svängde inte tillräckligt på hjulen och vipps så rullade bilen bakåt lite och jag var fast...
Ringde min värdpappa som kom ut och försökte få loss den förgäves. Kände mig en aning dum och pinsam. Kunde ju ringt honom innan istället och frågat vad han tyckt jag skulle gjort som hade varit lättast, men tänkte inte precis på det då.. haha, jaja, får börja med att gräva ut bilen imorgon då innan jag kan köra nånstans:P
Om bilen står kvar då.. står i en väldigt dum kurva och det är bäckmörkt ute på cirkeln, så kommer nån tillräckligt fort utan helljusen på kanske det smäller.
haha, ber till gud att inte det ska hända. Tror jag ska hålla mig inne i huset 2 veckor till tills alla snöstormar är förbi och all snö har smält...

Kom iallafall hem från bion, var nyss och såg Valentine's day men Caroline. Var riktigt bra faktiskt:) Och var bara så glad att jag äntligen kunde komma ut ur huset lite. Var först på postkontoret och sen tvärs över gatan på ett litet shoppingcenter typ..
Blev lite sena sen till bion så hann inte äta innan, så känner mig en aning illamående nu efter en våffla till frukost och en skålflingor och en macka till lunch. Så har nyss gjort instant noodles som jag sitter och äter här i sängen.
Är tröött så ska bara äta upp och sen njuta av att jag har två sovmornar framför mig:D
Och imorgon kanske vi ska till ikea!! :)
Om jag får loss bilen då vill säga...

Kommentarer
Postat av: Gaby

BWAHAHAHAHA!!! Du är helt otrolig! xD Hoppas att ni får loss bilen utan problem^^ Ska du till IKEA? Slår vad om att du ska köpa svensktgodis å ballerinakex ;) Sen nu till å njuta av dina sovmorgonar vännen!

2010-02-13 @ 21:36:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0