The Cheesecake Factory

Började dagen igår med att jag blev väckt halv 7 och fick reda på att jag skulle jobba vid 8 för det hade snöat massa under natten så min värdmamma behövde täcka för nån annan på hennes jobb.
Så jobbade från 8 till 1, och sen på eftermiddagen skypade jag med mamma och skrev lite på min uppsats till weekendklassen. Kändes som jag skrev i evigheter men sen när jag läste igenom vad jag skrivit hade jag inte ens skrivit en sida i word och det ska vara 5:P haha. bra jobbat!
Ska ju egentligen vara inlämnat idag men det stod i mailen jag fick att eftersom jag tillkom inom de två senaste veckorna kunde jag fråga efter en 2 veckor lång förlängning av att lämna in läxan, så mailade och skrev att jag gärna ville ha det. Men har inte fått nåt svar än så jag tänker bara anta att det är ok:P haha.

Sen på eftermiddagen slutade det äntligen att snöa också, så jag kunde faktiskt lämna huset! yeey. Så vid 6-tiden körde jag till King of Prussia där jag mötte Julia från Finland och Caroline.
Det var Julias födelsedag så vi gick och åt på The Cheesecake Factory, !äntligen! Har pratat hur länge som helst om att göra det för hade hört så mycket om det långt innan jag ens åkte hit. Och det var heelt klart värt att betala lite mer för att äta på en "fin" restaurang! Jag menar det är inte ens dyrt egentligen om man jämför med hemma, men det är dyrare på en restaurang som den än att gå på ett diner som vi är vana vid nu:P
Var supergod mat! Jag tog Chicken and biscuits som var superb:P Och portionerna här är ju så himla stora så tog säkert med mig 2/3 delar med mig hem, haha.
Och sen var man ju bara tvungen att testa en cheesecake när man väl var där, så jag tog en chocolate mousse cheesecake som verkligen var himmelskt god! Åt bara halva av den också för var så sjukt mätt, så ser verkligen fram emot min lunch idag som kommer att bestå av gårdagens rester:P

Idag hade vi planerat att åka in till Philadelphia Julia, Caroline och jag och bara vandra runt lite och kolla, men det snöar igen och har gjort sen jag vaknade, så vet inte hur vägarna kommer se ut om jag kan ta bilen till tågstationen eller inte.. Och börjar det snöa alldeles för mycket ställer dem ju in tågen också så..
Men verkar som det bara är lite snö som kommer så hoppas på det bästa. Hade varit kul att komma ut idag igen och göra något kuligt så:)

Men nu ska jag vara duktig och skriva lite mer på min uppsats!


Min mat igår:D


Min cheesecake!! Ser dock inte den så tydligt här men iaf:P


Julia:)


Caroline:)


och jag! haha


Kommentarer
Postat av: Olivia

Det var inte lite mat det där haha...men det ser supet gott ut :D

2010-03-01 @ 17:17:53
URL: http://www.metrobloggen.se/missoli

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0