ute ur huset!

Wow, fick äntligen komma ut ur huset idag! Började morgonen med att mitt ena värdbarn kom in i mitt rum vid 8 och sa nåt om att hon ville ha sin prinsessklänning på sig, men hon kunde inte nå den för det hängde högt upp i garderoben eller nåt. Jag var så sjukt trött så mumlade bara "i'm sleeping" och vände mig om.. haha. kände mig lite elak där, men vafan, lite i 8 en söndags morgon? Hon vet att hon inte får gå in på mitt rum utan min tillåtelse eller utan att knacka, men sen är hon ju bara 3 år så...

Var iallafall en lat morgon då jag skypade med mamma och hann med lite andra saker. Sen vid lite i 2 kom Caroline och hämtade mig så körde vi till Paoli och gick och åt. Var special erbjudande sådär mellan 2-5 så fick förrätt, huvudrätt och efterrätt för typ 9 dollar! rena klippet:D haha, så vi gick där ifrån gaanska mätta om man säger så!
Sen körde vi till CVS för att köpa lite saker jag behövde, som tex nån medicin mot min bihålsinflammation.
Köpte lite mer än tänkt, och fick sen för oss att köra till Target för var fortfarande vissa saker jag behövde men som är mycket billigare där. Så sagt och gjort. På target råkade vi spendera nästan 3 timmar och 45 dollar...
Så handlade totalt saker för 65 dollar idag = ca 500 kr. Och vet knappt vad jag fått. haha
Typ nytt shampoo, balsam, duschcreme, en bok, skvallertidning, lite snacks, medicin och lite andra bra saker!
Så får väl säga att man ändå får mycket för pengarna här, men blev ändå lite chockad när jag hörde den totala summan. Tänkte ju bara handla lite småsaker.

Efter Target körde vi till Waynes diner där vi åt middag med Magda och en annan au pair som kom från Finland - Julia. Sen körde Caroline mig hem igen och nu har jag tillbringat sista timmen med att packa upp allt jag köpt och så.
Och imorgon börjar veckan om, just nu känner jag inte alls för att gå upp vid 7 och tillbringa hela dagen med barnen.. Helgen känns rent för kort eftersom jag tillbringade den mesta tiden hemma i huset. jäkla snöstorm!
Och en ny kommer in på tisdag ja...
Men men, snart helg igen, och då ska jag se till att göra planer så jag kommer ut och har ny energi till nästa måndag så jag kan vara lite mer positiv:P

Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0