76ers basketball game

Är nästan nyss hemkommen från basketmatchen i Philly. Åkte dit med min värdpappa, äldsta sonen och min värdpappas brors son, och hade platser bredvid Julia, Magda och två av hennes värdbarn, så det var riktigt kul:)
Är ju inte superförtjust i basket men det var kul att se, och vi satt väldigt högt upp, men i mitten, så det var väldigt bra platser tyckte jag för man såg allt uppeifrån liksom, och sen hade vi tvn mitt framför oss!
Var väldigt många au pairer där, 7 cluster totalt tror jag gick på matchen, men blev inte att man pratade med nån annan eftersom alla hade fått önska biljetter intill folk som man redan kände..

Och förresten, (gaby:P), så såg jag 3 st rådjur i vår trädgård idag ca 10 m från fönstret, som stod och betade på gräsmattan:P haha.
Och en annan sak! Min värdmamma la barnen till deras nap idag vid 11 innan hon åkte iväg för att fixa lite saker, så jag jobbade från 11-5 eller nåt när vi kom hem från äldsta killens skola. Men iallafall så när jag skulle väcka lillkillen från hans nap var jag beredd på en värsta gråtattack som han får ibland när jag väcker honom, för om mamman eller pappan lägger honom, så förväntar han sig att dem ska väcka honom också, så ibland när jag då kommer in blir han superarg och ledsen.
Men idag när jag väckte honom så gnuggade han sig lite i ögonen, öppnade dem sakta, lyfte huvudet och kollade på mig, så sa han "hii jen!" helt glatt! haha, guud han är så himla söt! love him!!
Så reste han sig och sa "hug" och slog ut med armarna så jag skulle lyfta ut honom från sängen och krama honom. Ibland är han bara för gullig. Sen hade han en lång konversation med mig när vi satt i soffan, haha så himla roligt och lyssna på allt en 1½ åring har att säga! eller ja, han blir 2 i april..
Varje dag frågar han mig minst 3 gånger; "jen?.. are you happy?" haha, och det har han lärt av sin syster!
Eller så säger han "jen?.." så ska jag säga "yes?" så säger han "nothing!" och fnissar efteråt! eller så säger han "you know what?" så säger jag "what?" så säger han "CHICKENBUTT!" hahaa.
Gud ja, jag kan hålla på i en evighet och berätta om hans knäppa men roliga saker! så nu vet ni det... haha :P

Här är lite bilder från dagen iallafall!


Rådjuren i vår trädgård:P


Fick inga bra bilder från matchen tyvärr.. för mörkt för min kamera..




Kommentarer
Postat av: Olivia

Haha va söt den pojken verkar. Hoppas barnen inte gör för mycket hyss bara.

+söta Bambis :)

2010-01-23 @ 11:28:19
URL: http://www.metrobloggen.se/missoli
Postat av: Gaby

Men lol Nu kommer folk å tro att jag är nåt värsta nature freak, and they would only be half right ;D Måste vara nice å se en basketmatch a la Amerikano,det är bergis en helt annorlunda stämning där^^ Hahahahahah! Gu sikken ball unge! "Chickenbutt" xD

2010-01-24 @ 02:57:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0