Besök hos doktorn och pannkaksmiddag!

Dagen började som alla andra, men sen har 3-åriga tjejen fått urinvägsinfektion så vid 11 skulle hon till doktorn.
Pappan skulle hämta henne lite i och ringde och frågade om jag kunde göra henne redo och komma ut med henne. Bara det att när jag började ta på henne jackan och skorna började lillkillen också ta på sig sina kläder och blev jätteglad för han trodde vi alla skulle gå ut. Han sa "mamam and papaps house!" för sen trodde han att jag skulle köra dem till morföräldrarnas hus igen.. haha, stackare.
Så fick försöka lura honom att jag bara skulle ta ut tjejen till bilen först, och komma och hämta honom sen, men då började han gråta riktitg mycket, så både jag och pappan tyckte det var så synd, så vi följde med till doktorn allihopa. haha.
Var väl inte speciellt roligt, men dagen gick väldigt fort iallafall och kul att se ett amerikanskt sjukhus. och dessutom berättade min värdpappa att doktorn tjejen skulle till, var samma doktor han hade när han var barn, haha.

Sen nu ikväll skulle barnen och pappan iväg till hans bror och fira deras mamma som fyller år idag, och min värdmamma jobbade. Fick följa med om jag ville men de skulle först äta middag hos brodern sen på nån utställning, och jag är riktigt trött idag och börjar få riktigt ont i ryggen efter allt bärande på barn, så jag stannade hemma ensam istället och lyssnade på hög musik och lagade mat för mig själv, svenska pannkakor:D
Visste dock inte vad jag skulle äta till dem.. så fick bli lite glass. Men sen kom min värdmamma hem och åt upp resten, och frågade vad man skulle ha till, så sa jag att jag gillar mest med vispgrädde och sylt, så tar hon fram det från kylen! Hur blind kan jag vara egentligen?!
Letade liksom inte efter vispgrädde i en sprutburk som de har här.. och det fanns nån sorts blandsylt som jag inte heller såg.. menmen, nu vet jag till nästa gång, var gott ändå:)

Sen satt vi och kollade på american idol bara och pratade, och nyss så kom barnen och pappan hem igen.
Men nu är klockan 10 och jag är sjukt trött i vanlig ordning, så får nog bli en tidig kväll idag... igen. haha.

Gonatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0