heelt slut!

Denna dagen har varit låång. Vaknade kl 6 imorse av att lillkillen skrek och grät. Han har haft sovproblem de senaste veckorna och börjar gråta mitt i natten och vaknar jättetidigt. Sen klev alla upp runt den tiden bara för att han var vaken.. så låg kvar i sängen och halvsov till 8 kanske.
Sen vid halv 10 packade jag in alla sakerna och barnen i minivanen och körde till mormorn och morfarns hus.
Guud asså. Det var det läskigaste på länge! haha. Jag är lite mesig med bilkörningen när det gäller vanen än. Och med alla 3 ungarna i bilen som kollar på film, och det regnade jättemycket idag, också typ 500 motorvägar dit så.
Okej nu överdrev jag en aning men:P
Hade ju gps:en, men missade ett exit, så fick fortsätta på motorvägen hur länge som helst, sen svänga av på nåt konstigt ställe som ledde mig till mindre krokiga vägar, tills jag kom på motorvägen igen som tog mig tillbaka samma håll, och sen tillslut kom jag på rätt väg igen. Tog nog närmre 1½ timme att köra dit och det ska ta typ 40-50 min. haha.
Dagen var bra iallafall och jag satt mest i soffan med morfarn och kollade på amerikansk fotboll och halvsov. haha. så kändes inte riktigt som jobb.
Sen körde vi hem igen vid 5 tiden, vilket nästan var värre för då regnade det ännu mer, var ännu mer trafik, och dessutom mörkt. Också tappade lillkillen sin napp nångång precis när vi kommit ut på motorvägen, så han grät säkert 20 min innan jag kunde plocka upp den vid ett rödljus. haha, suck.

Så nu ikväll skulle jag kanske kört över till Caroline, men eftersom jag inte slutade förrän så sent var deras avskedsparty får den gamla au pairen typ slut, och magda och julia skulle på bio kl 7 och ville att jag skulle följa med, men klockan var typ 20 över 6 sen när jag ringde dem, och de var på king of prussia, så kände inte att jag hade orken att ta mig ut mer idag i regnet och mörkret på motorvägen. haha. NEJ, jag gillar inte de amerikanska motorvägarna!!

Så istället stannar jag hemma ikväll, kusinerna kom nyss över så vi ska fira tjejens fördelsedag lite i efterskott idag, de håller på att förbereda chokladfondue där nere nu och jordgubbar, marshmellows osv, yummy:)
Och sen kanske jag är ledig mesta delen av dagen imorgon.. för pappan skulle tydligen vara hemma då, är ju holiday så äldsta killen är hemma från skolan. Sen får jag jobba fredag eller lördag istället beroende på om vi ska till DC eller inte denna helgen.

Nu ska jag se om fonduen är klar, tur på ett sätt att jag stannade hemma, för missade det förra gången när dem gjorde det på nyårsafton:P

Kommentarer
Postat av: saandra.

hahah det e så roligt att du skriver pappan! det är ju Janne som är det (Joels pappa!!!) skrattar så varje gång jag läser det. kläckte en idè för steph för två minuter sedan... hade det inte varit häftigt om vi firade din födelsedag allihop i USA? :) saknar ju daaaj benntifer!

2010-01-18 @ 21:49:44
Postat av: Caroline

Haha när du ringde mig så hade vi precis ätit chokladfoundue med jodgubbar marsmallows och en massa annan frukt;D

2010-01-19 @ 04:12:08
URL: http://carolinelagerblad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0