Hej hopp!

Är nyss hemkommen från middag med de andra au pairerna. Var kul att träffa lite fler, och vi har väldigt blandade! Var en tjej från Tyskland, en från Ryssland, en från Sydafrika, en från Brasilien, jag, och så kom julia lite senare, som då är från österrike:P
Så trevligt, men lite förvirrande. Vissa var jätteduktiga på engelska. Sarah från tyskland har varit här i 1½ år redan, medan Yulia från Ryssland kom för en vecka sen så.. haha.

Iallafall så körde jag hemifrån vid 7 och skulle möta dem på cheeseburger paradise 19.30.
Jag var framme på restaurangen lite i 8 för jag körde helt vilse! Missade det precis för jag trodde restaurangen låg på höger sida, och min värdmamma sa att det var upplyst med neonlampor så jag kunde inte missa det. Bara det att där var typ 50 upplysta restauranger.
Och det låg på vänster sida så jag kom ganska fel på det. Sen försökte min värdmamma ge mig instruktioner medan jag körde, när jag hade försökt ringa dem i ca 10 min och ingen svarade, då mitt hjärta slog i 190, jag hade ingen aning om var jag skulle ta vägen och gråten var nära, ahah.
Hon guidade mig helt fel och jag kände mig som en riktig trafikdåre, för är inte så lätt att köra när man inte vet vart man ska..
Men tillslut hittade jag ju det iallafall:P Men sen åt alla jättefort och betalade, sen bara satt vi kvar och väntade på att vissa skulle bli upphämtade, men då kom Julia precis så vi två stannade kvar och åt efterrätt också:)

Och imorgon hade jag ju tänkt åka till Philly.. men får se hur det blir med det. Vet inte om jag kan ta bilen alls eller om de kan släppa av mig vid tågstationen.. Alla är bara så upptagna just nu så det är så svårt att bestämma nåt. Så ursäkta mitt halvilskna inlägg innan ikväll, det blev lite mycket bara:P

Men nu ska jag äntligen sova, så jag inte slösar bort hela min lediga dag imorgon med att sova!
Sen på söndag ska jag och Julia nog köra till Ikea:D

Godnatt här! och godmorgon i sverige..


Kommentarer
Postat av: Gaby

Det är vad alla svenskar gör när dem är utomlands,sticker till IKEA XD Körde förbi IKEA i Beijing :) Får du lite hemmakänsla när ni springer runt där^^ Du kan ju åka dit med barnen nån gång å leka kurragömma juh ;p

2010-01-09 @ 19:32:44
Postat av: Olivia

Lyssnade på "Streets of Philadelphia" idag..kom och tänka på dig då ;)

Hehe IKEA..kan alltid äta köttbullar med lingon då!

2010-01-09 @ 23:02:33
URL: http://www.metrobloggen.se/missoli

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0