Helg:D

Då vart det helt igen för min del! Eller kändes som om den började redan igår eftersom jag bara jobbade ca 3 timmar, och det var ju bara jag och lillkillen så:)
Efter hans naptime och vi ätit lite gick vi på en lång promenad runt hela vår cirkel, där vi mötte en mamma som var ute och gick med sin 2-åriga dotter, så vi promenerade tillsammans en bra bit och babblade på!
Det är så kul här i usa för var man än går träffar man folk som börjar prata med en eller som kommenterar nånting och plötsligt är man i full gång med att prata om allt mellan himmel och jord, haha.
Sånt skulle aldrig hända hemma liksom. Börjar man prata med en främling på stan i Malmö skulle dem nog kolla väldigt konstigt på en och bara gå där ifrån.. Men här är det typ tvärtom, vilket jag verkligen gillar:)

Iallafall så var gårkvällen väldigt trevllig! Vi hade lite familjekalas för tjejen här hemma, dekorerade hela köket med lila och rosa serpentiner och åt på hjärtformade prinsesstallrikar och drack ur prinsessmuggar på en prinsessplastduk! haha. Allt var rosa och i prinsess-tema!
Vi blev lite sena med maten och allt så istället för att krångla till det åt vi en sjukt god pizza som smakade typ som pizzorna på pizza-hut! och så urgoda pommes med nån grillkrydda på, och sen hade pappan köpt typ chokladbakelser/tårtbitar som vi åt.
Och efter maten flippade alla ut och hela familjen inklusive jag slogs och brottades med ballonger. haha.
Tjejen ville inte ens öppna sina paket för hon var så upptagen med att leka med ballongerna.
Riktigt kul kväll iallafall och jag älskar att min värdfamilj är så avslappnad och kan släppa loss ordentligt:D

Sen vid 20-tiden körde jag hem till Julia, och hittade äntligen sladden till gps:en, så nu kanske jag vågar köra till lite fler ställen:P
Ställde bilen hos henne iallafall så tog vi hennes bil och hämtade först upp magda, sen en annan tjej också från österrike som vi inte träffat innan. Så körde vi till King of Prussia där vi gick till nån restaurang/bar och drack milkshake och lite sånt.

Sen nu imorse vaknade jag redan innan 8 av att det var en jädrans liv här i huset. Så gick upp och har nu skypat med mamma i mer än en timme, och hunnit med massa annat:)
Nyss kallade min värdmamma på mig och då han hela deras säng brakat sönder när hon höll på att städa och drog i den, så hjälpte henne att få allt i ordning, haha, så himla synd om henne!
Men i eftermiddag ska vi nog köra till Ikea, för de har inte varit där på mer än 10 år, så då kan de ju passa på och köpa en ny säng:P haha.

Nej nu är det lunchtime! ha en bra fredag alla:)

Kommentarer
Postat av: Gaby

Bwahahaha! Brakat sönder? lol Skulle inte förvåna mig om barnen har hoppat isönder den xD Du verkar ha det så kul hela tiden^^Sjukt nice å höra!

2010-01-16 @ 00:43:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0