Ikeaaa

Detta har nog varit den bästa helgen hittills! Först middag med andra au pairer i fredagskväll, sen dagen i Philly med Michelle och bio i lördags, och igår körde jag och Julia äntligen till Ikea:D
Åt köttbullar och det var såå gott!! Dock lite sur för att man får potatismos här istället för kokt potatis men.. och så åt jag en sjukt god chokladmousse tårta.. fast den var så himla mäktig så julia åt nog minst halva.. haha.

Handlade nog för mer än 300 kr totalt med lunchen och så.. men det var det värt:D Köpte ahlgrensbilar, marabou choklad, ballerina och singoallakex, lingonsylt och ättiksgurka:D höhö. Kändes som jag var i himmelriket!
Fast vissa saker var riktigt dyra där! Typ en pytteliten låda ned vaniljsocker för 6 dollar.. kändes inte värt det så får vänta och se om jag verkligen behöver sånna saker.
Och så köpte jag papperslådor man viker ihop själv.. Har så mkt skit överallt så tänkte att jag behöver dem.. men nu vet jag inte riktigt vad jag ska lägga där i.. haha. Men dem var billiga iallafall och nåt kan man ju alltid ha dem till:P

Sen efter ikea körde vi till staples där julia skrev ut lite foton, och sen vidare till walmart där vi köpte pizzor.
Vi mötte upp laura på parkeringen eftersom hon inte har nån gps, så körde hon bakom oss påvägen till VJ.
Hos vj spelade vi wii igen fast wii dancing nånting.. med en matta på golvet med pilar.. sjukt svårt!! och sen lite boxning och bowling igen, och så kollade vi på filmen 2012.
Vet inte riktigt vad jag tycker om den.. lite mycket kanske. Såg dock inte slutet för vi var tvungna att köra hem när det var kanske en timme kvar.. haha.

Så helgen har varit riktigt bra:D och denna dagen startade bra också med alla barnen på bra humör.
Tills nästan precis nyss då det var dags för naptime, och minstingen inte ville ligga i sin spjälsäng.. han vill alltid sova! men han bara skrek och sa att jag skulle ta upp honom.
Så tog med honom in till tjejen och läste lite böcker där, sa gonatt till henne, och sen efter ett blöjbyte och en till bok gick det bra för honom att somna:P




Yummy! mina älskade köttbullar:D
Julia var den sunda.. vatten och sallad med gravad lax.. haha.


happyy




Mina inköp:D + 2 paket AA-batterier och papplådorna som inte är med här..


Julia försöker dansa, haha


Kommentarer
Postat av: Gaby

Du spelade Dance Mania? xD Det hade jag velat se! Verkade som att du hade en sjuktbra dag på IKEA^^ Gillade dina inköp skarpt; Marabou mums å Ballerinakex!

2010-01-11 @ 23:06:26
Postat av: Olivia

Haha yaaaaaay for lingon, ballerina kex och bilar :D Glad att du hittade något som kunde få dig att sakna SWE lite mindre..eller det kanske gjorde det bara värre?



Sv: Det är ju kul att du inte har sett allt än då, mer att upptäcka. Ska bli kul att se fler bilder.

Fet? Nej då, ser jätte snygg ut it den ;)

2010-01-13 @ 00:05:21
URL: http://www.metrobloggen.se/missoli
Postat av: Louise

Så dem har så pass mkt svenska produkter på IKEA in the states också? Det ser verkligen ut som det är i Sverige!

2010-01-22 @ 18:20:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0