Min lördag

Idag var en betydligt mer händelserik dag! Började med att vakna runt halv 10, gick ner och åt frukost och hörde om dagens planer som familjen hade.
De ville åka till nån djurfarm nånstans eller till ett amish-samhälle inte så långt härifrån och göra en dagsutflykt, och ville gärna ha med mig och visa, så det lät ju trevligt!
Men hade pratat med julia och magda om att ses, och direkt efter jag pratat med min värdpappa smsar julia och frågar vad vi ska hitta på, så då valde jag faktiskt dem. För spenderade hela min lediga dag med värdfamiljen igår, och ska jobba 10 timmar imorgon, så behövde komma ut från huset lite och få en paus från allt skrik, haha.

Så jag körde först till banken i Paoli och öppna äntligen ett bankkonto. Trodde bara jag skulle få gå fram till en lucka och fylla i lite papper, men fick komma in på ett värsta kontor med en kostymnisse som kollade igenom mina papper och frågade vad för slags konto jag ville ha, och vad jag ville ha för koder, om jag ville ha personliga checkar och massa annat, haha.
Men det fixade sig iallafall, men eftersom det är helgdag på måndag, så kommer inte pengarna in förrän på onsdag eller nåt, och jag kommer inte få hem mitt kort förrän då ändå så, för överleva några dagar med de pengar jag redan har!
Sen körde jag till Wayne och hämtade upp julia, vi körde till tågstationen och hämtade hennes bil som hade övernattat där, sen körde vi till king of prussia mall, där jag handlade en söt lila outfit till mitt 3-åriga värdbarn som vi ska ha lite kalas för imorgon, också åt vi supergod sallad där som man kunde plocka ihop själv:)
Sen körde vi till tågstationen igen och hämtade upp magda, körde till biblioteket för att träffa laura och hennes killkompis, sen stängde dem så förflyttade vi oss till starbucks, sen körde jag och julia och hämtade hennes bil på tågstationen igen, och sen körde vi i vars en bil hem till Mike, Lauras pojkvän, där vi alla lagade mat tillsammans.
Och sen skulle vi kolla på en film, men jag var så sjukt trött och måste ju jobba imorgon vid 8, så körde hem runt halv 10.
Så vi har kört runt en hel del idag, men var en kul dag och skönt att komma ut lite!
Planerade även att kanske åka till Washington DC nästa helg, eller nästa igen. Och sen bestämde vi att jag nog ska ta samma weekend class som magda i Baltimore, i början av mars så jag får 3 av mina 6 credits!
Kul med lite saker att se fram emot:)

Gooodnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0