sleepy friday

oh my gosh vad trött jag är! Som vanligt blev inte dagen som planerad, men börjar vänja mig nu så bryr mig inte så mycket längre, haha.
Först skulle vi åka till shoppingcentret i förmiddags så barnen kunde leka på inomhuslekplatsen där. Sen gav jag ikea förslaget, eller frågade om de ville åka dit nån dag, så då skulle vi göra det istället i eftermiddags.
Men sen efter att sängen brakat och vi börjat dra runt allt så fanns det liksom ingen återvändo, så vi spenderade typ 5 timmar med att städa, haha.
Efter jag skrivit förra inlägget gick jag ner och hjälpte till och sen städade vi nog till 5 eller nåt då vi började med maten. Städade barnens rum och sorterade bort böcker och leksaker de inte leker med, och kläder som inte passar osv. Så det blev väldigt tjusigt till slut:)
Och jag behövde inte hjälpa till med detta, utan det är en sak som min värdmamma har frågat mig om innan som vi har kommit överens om.

Så iallafall så sa vi under dagen att vi kunde åka till ikea på kvällen istället och äta middag där, men sen blev det så pass sent så vi lagade mat hemma istället, och sen var alla så trötta, och barnen inte på så bra humör, så vi blev hemma istället.
Kollade på inspelningen av american idol sen veckan och lite så. Och sen vid halv 10 följde jag med min värdmamma till giant och handlade hur mycket mat som helst, så vi kom hem kanske 23.15, och här har de ju minikassar där det får plats typ 3 varor i, så vi hade väl 20 kassar eller nåt och massa lösa varor i hela bilen, så tog ett tag att bära in allt:P
Och sen stod jag i köket med min värdmamma och pappan och packade upp alla varorna och vi provsmakade oss igenom det mesta, för min värdmamma är så rolig, köper alltid massa konstiga nya saker hon aldrig testat som hon tycker ser gott ut, haha. Och hela frysen och kylen blev överfull så var tvungna att äta lite av det som inte fick plats:P

Och nu är jag så sjukt trött så jag knappt kan hålla ögonen öppna! Har knappt gjort nåt idag men efter all städning, lek med barnen, hört barnen skrika och gråta, all mathandling och ätande så är jag utmattad! haha
Så godnatt alla, sängen kallar!

Imorgon blir förhoppningsvis en mer händelserik dag, där jag kanske orkar lämna huset under dagtid:P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0