Strangers in Philly

Jag har nyss haft den bästa och knäppaste dagen på länge!!
Började med att jag vaknade vid halv 9 och gick ner och åt frukost. Sen pratade jag lite med min värdfamilj om vad dem skulle hitta på idag och att jag ju inte gjort några ordentliga planer för idag eller att jag fortfarande ville åka till Philly, men jag har inte blivit ansluten till deras skrivare än, så kunde inte skriva ut nån info i förväg..
Så de hjälpte mig att hitta info om tågtider, stationer och platser jag kunde gå till, också fick jag ta bilen till tågstationen, så det gjorde jag:) Efter att jag skypat lite med mamma!

Så jag kom till stationen typ 11.05, och ser precis tåget rulla iväg, och nästa går om en halvtimme, så jag gick in och köpte biljett och sen gick jag över parkeringen till Starbucks och köpte varmchoklad medan jag väntade.
När jag stod utanför stationen ca 5 min innan tåget ska gå, kommer det fram en tjej och frågar var man köper biljett, och sen kommer hon ut lite senare och bara kommenterade på hur kallt det var idag, för det var sjuukt kallt hela dagen!
Så jag frågade henne var hon kom från och hon sa att hon bodde i virginia beach, var bara på besök i 2 veckor här, men kom egentligen från sydafrika, och... hon var en au pair!! haha. Jag bara whaat?! mee too!!
Och vi både blev överlyckliga och började prata i mun på varandra, haha. Så det var första gången hon skulle åka till Philly också, hon var bara på besök hos sin värdmammas syster. Så hon hade planerat väl och skrivit ner massa saker hon ville se, och det var typ samma som jag tänkt att jag ville se, så vi bestämde att vi skulle gå tillsammans. Så vi tog tåget in till suburbanstation, och gick upp mot en cirkel som jag glömt vad den heter, som är typ som ett torg:P där alla kända museum ligger.
Kollade runt och tog massa foton.. och så besökte vi Philadelphia Art museum. Är inte överförtjust i konst, men det var ändå kul att se så, och vi sa att vi var typ studenter, så behövde bara betala 12 dollar ist för 20:P
Sen vid 17.15 tog vi tåget tillbaks till Paoli, där vi egentligen skulle träffa en annan au pair hon lärt känna här, men hon var på sitt clustermöte och blev försenad, så hon kunde inte träffa oss, och sen skulle vi möta Julia, men hon jobbade länge, och sen var vi alla för trötta för att ses. Skulle egentligen gått på bio allihopa så..
Men istället gick jag och Michelle och åt på ett diner när vi kom tillbaks med tåget, och sen körde vi till bion som ligger närmst här där jag bor, där vi såg Leap Year.
Så himla bra och rolig film! och romantisk, där vi båda böla i slutet.. haha.
Sen körde jag Michelle hem, och sen körde jag mig själv hem. Så kom hem för ett tag sen, och har nyss berättat hela min historia om idag för min värdmamma, och nu här.
Och jag är så sjukt trött så jag knappt kan hålla ögonen öppna nu, så laddar upp bilderna från idag imorgon när jag vaknat istället:)

Har iallafall haft en sjukt rolig dag, och jag är så himla glad att jag stötte på Michelle där på den lilla tågstationen i Paoli. Hade inte varit alls lika roligt utan henne idag! Så det tackar jag ödet för:D
Nu väntar sängen!

Nattinatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0