The food over here

Märkte nyss när jag kollade igenom några av de senaste inläggen att jag nuförtiden alltid avslutar med att jag ska gå och äta nåt eller att jag nyss har ätit. haha, inte bra!
Så får ta ett litet inlägg om mat tänkte jag och förklara hur det egentligen står till.
Dem första veckorna gick jag nog nästan ner lite i vikt, för det tog ett tag att anpassa sig till maten här och ibland kände man sig inte hungrig alls, för maten här är inte i närheten så god som den hemma.
Men tyvärr får jag väl säga, har det börjar försvinna nu. Har vant mig vid maten här och insett att jag inte har så mkt val, så nu uppskattar jag sakerna som finns här, även om det mesta är rent crap, haha.

I början var jag inte ens sugen på godiset jag hade med mig hemifrån, men nu har jag snart ätit upp allt + det som jag köpt här. Och ja, jag dricker såklart alldeles för mycket läsk. Jag bor ju i läsklandet. Fast idag drack jag faktiskt bara en (33cl). Ska försöka hålla det till att bara dricka läsk på helgerna även om det är sjukt svårt eftersom det alltid finns läsk i huset. Och likaså med godiset. Får införa lördagsgodis igen. och lite fredagsgodis kanske...

Men vad jag äter en vanlig dag är ungefär det här;
Frukost: Flingor med mjölk, (oftast cornflakes) och färska blåbär eller banan eller nåt annat som gör det lite roligare. Och så ett glas äpplejuice och en macka. Antingen med nutella eller jordnötssmör, som jag förresten råkat bli besatt av här. Eller ibland så har vi supergoda kanel-bagels hemma, som man stoppar i brödrosten, yummy!
Lunch: Barnen äter alltid peanut butter honey sandwich, eller peanut butter jelly sandwich, urk.
För det mesta tar jag en macka med jordnötssmör också. Men alltid nåt annat också. Oftast gör jag nån soppa - (en burk soppa + en burk vatten och värm) haha. Eller så gör vi grilled cheese sandwich eller nåt annat enkelt. Så blir inte så ofta ordentlig varm mat som jag är van vid.
Middag: Jag är ansvarig för middagen på mån och tis, och då lagar jag oftast, eller ja hittills, nåt med kött oftast, typ pannbiffar, köttfärssås och pasta, nåt annat med pasta eftersom jag själv älskar det. Eller typ kyckling med ris. När föräldrarna lagar mat blir det dock mer amerikanskt, även om de försöker vara sunda.
Idag åt vi tillexempel hamburgare och pommes, och ibland blir det pizza, piroger eller liknande. snabbt och enkelt!

Oj nu blev klockan "mycket" och jag har inte ens hämtat min glass än! Fastnade framför datorn och sen började jag det här långa konstiga inlägget om mat... haha. oops.

Gonatt!

Kommentarer
Postat av: Sara

jag längtar verkligen inte till den amerikanska maten!



Sv: men jaa! sounds great! jag tänker hälsa på dig nångång också, så det så. spelar ingen roll vad du tycker ;P JA! jag är så hemskt nervös. mår illa bara av att tänka på det D:

2010-01-07 @ 10:22:09
URL: http://trenollsju.blogg.se/
Postat av: Caroline

Haha siht vad jag intr längtade till att äta i usa längre.. jag kommer ju gå upp hur mycket som helst om jag ska äta sådär:S

Nu är de inte långt kvar tills jag kommer:D

2010-01-07 @ 17:33:26
URL: http://carolinelagerblad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0