Vilse i snön

Idag körde jag till king of prussia mall alldeles själv för första gången, woho:P haha. Var på tiden efter att nästan ha varit här i 2 månader och allid fått skjuss eller åkt med andra dit.
Men som sagt jag är inte överförtjust i motorvägarna här, och ännu mindre efter idag kan jag säga!
Gick bra att hitta dit och snabbt dessutom, blev lite rädd för trodde först jag missade en sväng då jag fortsatte rakt fram, men jag kom alldeles rätt, så man kan inte alltid lita på gpsen!
Så gick där lite själv, ÅT ordentlig mat, kinamat - mums! Har bara ätit skräp hela helgen och inte rikitga måltider, så var gott med nåt varmt och speciellt kinamat:D
Sen efter en stund kom Caroline också dit, så gick vi runt och shoppade lite. Handlade bara en svart munkjacka, ett lila linne och några smycken.

Det var sen när vi skulle hem som problemen började. Det hade börjat snöa ganska mycket medan vi var inne på mallet, så de stod redan och skottade utanför, och så hade jag parkerat på ena sidan av den ena delen av mallet nere under tak, medan caroline var en våning ovanför typ, men på andra sidan vid den andra delen av mallet, haha, så fick dela på oss för att hitta våra bilar, och så bestämde vi att vi skulle ses i Paoli.
Började med att jag råkade hålla till höger i stället för vänster, och kom på fel avfart, "suckers" tänkte jag när jag körde förbi den långa bilkön, vägarna går ju på samma håll, varför står ni där i kön? Men som sagt, där försvann jag bort till höger medan kön gick till vänster...
Så yrade runt lite tills jag kom tillbaka till samma plats och då var jag noga med att ställa mig i kö till vänster!
Men sen pga snön körde alla riktigt långsamt och det var en olycka på vägen. Och smart som jag är så skulle jag försöka sätta på vindrutetorkarna där bak, eftersom det var så mycket snö på rutan. Så när jag gjorde som jag trodde man gjorde, iallafall som man gjorde på körskolebilarna:P , så sprutade jag vatten på rutan istället, och snöigt och kallt som det var blev det tillsist is. Så ja, sen såg jag inte så bra heller. haha

Och sen missade jag mitt exit eftersom det inte stod vad jag förväntade mig på skylten, och min värdmamma hade stängt av ljudet på gpsen så den varnade inte mig:P haha
Så fortsatte, och när jag väl letade efter andra exitet så ringde min värdpappa så då glömde jag att svänga av där med. Så plötsligt var jag i Pheonixville typ ganska långt från här, och gpsen var sjukt seg på att räkna om vägen jag skulle köra, så blev ännu mer vilse och kom in på småvägar.
Och stackars caroline var framme i paoli sen länge och drack kaffe på starbucks ahha. Men tillsist kom jag på motorvägen tillbaka, men svängde av för tidigt och kom till ett annat shoppingcenter jag kände igen, men då hade jag fått nog efter att ha virrat runt i säkert mer än en timme, och gpsen bara slutade fungera mitt i allt och stängde av sig hela tiden, så ringde min värdmamma så hon fick vägleda mig:P
Fast visade sig att jag bara kört av ett exit för tidigt, så var iallafall lätt att hitta sen.
Sen irrade vi runt på parkeringen i paoli efter att caroline frågat "är du nu säker på att du hittar hem härifrån?!" och jaa självklart sa jag, "jag kör här nästan varje dag". Men så fick man först inte svänga höger för att komma ut från parkeringen, och sen fick man inte svänga vänster, haha, så vi gjorde en lite osmidig vändning och kom tillslut rätt:P

Var meningen att vi skulle kört hem till julia nu på kvällen och haft filmkväll.. Men eftersom det är svinkallt ute och snöar, och vägarna blev isiga riktigt fort, ville min värdmamma helst inte att jag skulle va ute och köra, och det vill inte jag heller så.. blev att vi körde hem till mig och åt lite, sen kollade på g-force i familjerummet med hela min värdfamilj:P haha. Se inte filmen förresten, den sög ganska mycket...

Och min förkylning blir bara värre och värre. Känns som jag har bomull i huvudet.
Så tänkte nog fortsätta att tillbringa min kväll framför tvn nu, med en bra film kanske och lite glass!


Kommentarer
Postat av: Gaby

Du sprutade vatten på rutan? >>' Blonde moment? :p Familjen kanske borde investera i en ny GPS? Låter väldigt underligt att den inte alltid visar rätt... Så länge du håller bilen på vägen och inte ner i nån snödriva så går det juh^^ Du ska bara se hur det ser ut i Malmö xD Snö över det hela å så står det i Exressen att saltet snart är slut så dem får använda sand på vägarna istället om det kommer mer snö.

2010-01-31 @ 04:47:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0