you be the mami and I be the baby

Ja det är nog den vanligaste leken vi leker här, Jag och den 3-åriga tjejen då. Eller tvärtom. Ibland får jag vara babyn och då är jag alltid sjuk och behöver medicin, eller så är det nighttime så hon måste bädda ner mig och lägga alla sina blankies över mig. haha. Och just det, när hon tröttnat på det så är hon min hund istället, och minstingen också. Eller så måste jag vara hunden och då krypa runt på alla 4.. Reser man sig upp och säger att man får ont i knäna för att man är lite för gammal för att kräla runt där säger hon "it doesn't hurt me!" haha.

Jag börjar nog bli lite trött på vintern helt enkelt och sitta instängd nästan hela dagarna. Fast var ute lite idag med barnen, och sen nu hela kvällen har vi kört runt till olika affärer och handlat lite.
Och idag jobbade pappan hemifrån eftersom minstingen haft svårt att sova nu 3 nätter i rad så föräldrarna har knappt fått nån sömn.
Så trodde det skulle bli en jobbig dag eftersom de självklart föredrar pappan när han är hemma, men jag lyckades sysselsätta dem medan han smög upp på sitt kontor, och sen smög han ner för lunch när de tog sin nap, så de märkte inte att han var hemma på hela dagen, haha!

Nu är det iallafall onsdag kväll igen, bara en morgon till att stiga upp innan helg! Och imorgon kväll ska jag nog träffa julia, för vi fick tillbaka den andra bilen idag så nu kan jag äntligen använda den igen!
Måste jobba ca 3 timmar på fredag fast jag egentligen brukar vara ledig då, men mamman hade nåt med jobbet, så antar att jag är ledig hela söndagen då igen? Är nästan uppe i mina timmar så.. om de nu inte behöver hjälp typ 2 timmar eller nåt då.. får se hur det blir!

Men försöker göra upp lite planer inför lördag, för är trött på att bara hålla mig här i området nu, så på lördag är det dags att upptäcka! Mina alternativ just nu är en heldag i Philadelphia, eller en dag i NYC. Fast tåget till Philly tar bara en halvtimme, och bussen till NYC tar lite mer än 2 timmar + tåget in till Philly.. Så känns som jag kanske nöjer mig med Philly denna gången.
Har ju inte ens varit där ordentligt än, och har ju faktiskt varit här en månad nu, så dags att sätta igång med resandet, och man får ju börja nånstans!

Nu ska jag ta mig lite chocolate chip mint glass som är så underbart god! Smakar som after eight typ:D

Kommentarer
Postat av: Sandra

Dra till Nyc någon gång när jag kan träffa dig :D

2010-01-07 @ 04:46:39
URL: http://sandraaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0