4th of July

Igår var det ju Independence day här i USA vilket firas ganska stort. Så jag, Elin och Matilda åkte in till Philly där vi började med lite sen lunch/tidig middag på Hardrock café. Tog lite längre tid än vi planerat så vi hann inte bort till "ät så mkt glass du vill för $5" stället. haha, men det var det värt för min favorit twisted mac&cheese med kyckling:)
Sen gick vi ner mot Ben Franklin parkway där hela gatorna var fyllda med olika stånd som sålde lite alla möjliga saker och sjuukt mycket folk! Så vi gick långsamt neråt och satte oss på en riktigt obekväm torr gräsmatta, för smarta som vi är hade vi ju såklart inte med oss nån filt... haha.
Trodde ju inte dte skulle se ut som det gjorde precis att folk skulle sitta på sina filtar överallt som värsta festivalen.. Men vi tillslut så hittade vi en park som vi hängde i en stund, sen mötte vi upp några andra au pairer som vi gick med ett tag.
Sen började Goo goo dolls spela och det var lite fyrverkerier och så, tror dock vi missade dem riktigt stora fyrverkerierna, typ avslutningen då vi var påväg till tåget..
För tyvärr skulle jag ju upp och jobba idag.. Är helgdag så alla är lediga idag inkl de flesta au pairer men...

Nu ska jag nog läsa lite eller äta nåt.. njuta lite av en tyst stund för mig själv medan lillen sover och alla andra är på bio..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0