Rematch

Anledningen till att jag inte har skrivit så mycket på sista tiden är att det är väldigt mycket som händer för tillfället och jag är stressad över hur mycket som helst.
Tänkte att jag skulle berätta att den största anledningen till all stress är att jag är i rematch. Var förra tisdagen som mina värdföräldrar sa att dem ville prata med mig. Trodde bara det var nåt litet möte om helgens planer först eller om huset som är till salu eller liknanade.
Men då säger dem att dem tyvärr inte kan ha kvar mig längre. Jag vill inte skriva anledningen här, men vi är absolut inte ovänner och dem önskar verkligen att dem kunde behålla mig men...
Det känns sorgligt och så och kan inte riktigt fatta att jag ska lämna allt här som nu blivit vardag för mig. Känner familjen så pass bra efter 7 månder här nu, och hittar nästan överallt utan gps, och kompisar och allt.. Nu blir det till att börja om från början igen.. Men på ett sätt så känns det ganska bra. har inte mått speciellt bra den sista tiden av olika anledningar, så att börja om på nytt är kanske precis vad jag behöver..

Iallafall pratade jag med min counselor i helgen om massa tänkbara familjer, och hon hade gett ut mitt nr till några, och i tisdags gick jag in i matchningssysystemet igen så familjer kunde se min profil.
Hittills har 3 st skickat intressemail och många hade tydligen pratat med min cc och sagt att dem skulle ringa, men inte gjort det än iallafall.
Men det spelar inte så stor roll för jag tror jag har hittat en familj.. Vi pratade i nästan en timme igår och bara en stund senare ringde dem och sa att dem ville matcha med mig, så bestämde att vi skulle prata igen ikväll.
Så om jag matchar med dem så blir det snart en flytt mot Boston :)

Kommentarer
Postat av: Merika

Haha, du pratar med min familj. När dem sa ditt namn, vars du bodde och hur länge du har kvar så antog jag att det var du och det är det. Om det är något du vill veta om min nuvarande familj, skriv ett email.

2010-07-09 @ 01:26:09
URL: http://emmamerika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0