Några tankar

Lite blandade känslor idag! Vaknade ju upp ganska tidigt eller ja, väcktes pga alla ljud häromkring:P Morgonen började bra, alla var på bra humör och det var ganska fint väder idag också, lite soldis sådär.
Så gick ut på förmiddagen och gungade och lite så, sen åt vi lunch och barnen tog en nap. Var typ omöjligt att väcka dem efter en timme som jag ska. Lillkillen var så himla trött eftersom de vaknade så tidigt imorse och med all frisk luft och så, så han somnade i alla möjliga ställningar i mitt knä sen när jag tog upp honom från hans säng. haha, så sjukt söt är han!
Sen nu på kvällen har jag mest tagit det lugnt, läst hur många bloggar som helst! kollade i mina favoriter och gud så många jag har sparade där, har inte läst vissa alls sen jag kom hit men innan jag åkte följde jag alla.
Kul att läsa hur det har gått för alla, folk som kommit iväg nu tillsist och vissa som redan var här när jag åkte men som bestämt sig för att åka hem.

Blir lite avundsjuk när jag sitter och läser bloggar sådär. Jag vill så himla mycket men man måste liksom uppskatta nuet och vart man är för tillfället. Många au pairer som ska till Florida på spring break, och många som verkar ha riktigt lyxiga tider och mycket semester. Vill resa så mycket medan jag är här, finns så himla mycket att se. Och jag vet, det är 9 månder kvar, om inte ännu längre:P
Så har tid.. men känns frustrerande för känns som jag "slösar" tid när jag bara stannar hemma en kväll.
Och sen får jag vissa tillfällen då jag bara längtar hem så otroligt mycket! När jag läste om dem som avslutat sitt år och åkt hem, kan inte ens föreställa mig hur det kommer kännas när jag kommer hem.
Skulle gärna åka hem nu för en stund bara. Gå omkring hemma och ta vad man vill i kylen, SVENSKA saker! Falukorv<3 haha. Bara ha en vanlig shoppingdag på stan med kompisar och bio eller dans på kvällen;) haha.
Och min säng och mitt rum och allt. Och min 4an buss...

Men samtidigt har jag det bra här borta och jag ser och upplever så mkt nytt hela tiden. Hemma hade jag blivit uttråkad fort igen om jag kom hem nu tror jag. Får redan ångest för när jag kommer hem för hur det ska gå och vad jag ska göra då.
Önskar bara att jag hade lite fler semesterdagar här borta bara och lite mer pengar! Och lite mer enerigi!
Man måste vara så på hela tiden och planera saker för annars bara går tiden, och jag är lite lat med det..
Men förhoppningsvis blir det lättare nu när våren börjar komma och snart sommaren:)

Oj det blev ett lite flummigt inlägg.. Känner att jag bara babblar på och orkar inte läsa igenom vad jag skrivit nu:P haha. Ville bara förmedla att jag har det bra iallafall:P saknar många saker men hey, jag är i usa! Och har bott här i mer än 3 månader nu. Jag bor 2 timmar från världens coolaste stad och nära till hur många andra fina platser som helst. Kan inte göra annat än njuta när jag tänker så:D

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That's why it's called the present! :P
haha, Kung fu Panda <33



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0