Helgen

Har knappt haft tid att sitta vid datorn alls i helgen, och har egentligen inte riktigt tid nu heller:P Men känner ändå att jag får ta en uppdatering om helgen!

Igår körde jag till Caroline på eftermiddagen och först åt lunch sen kollade vi på Melodifestivalen på svtplay:P haha. Gillade inte låten som vann så mycket. Tyckte han som sjöng manboy kunde ha vunnit eller Ola!
Sen körde jag hem efteråt och var hemma en stund, bytte bil eftersom de behövde bilen, så tog vanen och hämtade upp Matilda, sen körde vi till Chilis i Wayne och åt, sen gick vi på bio och såg Alice in wonderland. Första 3D-filmen jag ser, riktigt cool:) Och ganska bra film!
Så innan filmen var slut och jag kört hem Matilda och så var jag inte i säng förrän vid 1 inatt.
Sen skulle vi ju in till Philly på clustermötet idag, så min värdpappa och barnen skulle köra oss till tågstationen runt 10 då tåget gick 10.30 och vi skulle hämta upp Matilda och så, så jag ställde klockan på 8.45 för att ha god tid på mig.
Men vaknade av mig själv vid halv 9, trodde jag då. När jag tog min mobil för att stänga av alarmet ville den uppdatera tiden och jag fattade ingenting, sen insåg jag att det var idag som man skulle ställa fram klockan en timme för sommartid, så klockan var egentligen halv 10! Vilket innebar att vi skulle köra om en halvtimme.. haha.

Men kom i tid iallafall och mötte upp Julia och en kompis till henne på tåget, som också hette Julia:P Hur många Julior som helst här:P
Sen gick vi till restaurangen i chinatown, och ja, det var väl inte så god mat nä. Lite halvdant. Men kul att träffa andra au pairer så:)
Sen stannade vi kvar i philly lite och gick på gallerian vid Market East. Fast vi alla var så sjukt trötta så tog tåget hem lite i 4 och sen körde jag, Matilda och Julia och åt middag på Minella's då vi fortfarande var lite hungriga eftersom inte maten var så god:P
Och sen körde Julia nästan precis hem mig.. så nu är klockan lite över 7 och jag har tusen saker jag borde göra.

Bara två dagar tills mamma kommer nu:D Och innan jag sätter mig på bussen till NYC på tisdag kväll ska jag ha hunnit städa mitt rum och garderob, vill ju att det ska va fint när mamma kommer:P
Måste boka min biljett hem från DC vilket jag inte gjort än. Har en överfull tvättkorg och knappt några rena kläder, så måste köra 3 maskiner kanske innan jag åker.. och måste helst packa klart imorgonkväll så jag slipper stressa med det under tisdagen..
Sen måste jag avsluta läxan till weekendclassen som jag skjutit upp hur länge som helst nu!

Så får nog sätta fart nu om jag ska hinna med allt. Är så himla trött bara. Och vaknade inatt helt tjock i halsen och har nyst hela dagen, så rädd att jag ska bli sjuk nu precis när mamma kommer.. hade ju varit typiskt mig!


Matilda och jag:)


Julia, Matilda och jag


Tyskorna vid vårt bord:) Stephanie, Lisa och en tjej som jag glömt namnet på. haha..


Kommentarer
Postat av: Gaby

Melodifestivalen i år var rena floppen>>' Tyckte att glamrock versionen av La Voix skulle ha vunnit XD (Såg du den?) Alice in Wonderland såg jag,Oli å Bellan tillsammans^^ Var ok tyckte jag, förväntade mig mycket mer av Burton. Läs böckerna säger jag bara,dem äger lätt ;D

2010-03-15 @ 01:34:44
Postat av: Sara

fina bilder! :)

2010-03-15 @ 17:04:33
URL: http://trenollsju.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0