NYC dag 2 & 3

Torsdagen spenderades mest på lower manhattan då vi började dagen med att promenera från vårt hotell på 31 east längs hela Broadway ner till Staten Island Ferry. haha min värdpappa tyckte nästan vi var galna när vi berättade det:P men vi gillar ju att gå så!
Påvägen dit kollade vi på Ground zero, såg Trinity Church, passerade NYU osv:)
Sen tog vi gratisfärjan där ut för att se Frihetsgudinnan:) Är ju dock inte den färjan som kör närmst precis, och allt folk trängdes ute på båten för att få bra foton. Men påväg tillbaks igen insåg vi att man kunde öppna fönsterna innefrån och ta lika bra foton där så:P
Sen insåg jag när jag kom hem att jag min kamera visst kunde zooma längre än vad jag trodde, så nu fick jag ju inte så många närbilder. Smarta jag!
Sen när vi kom tillbaks med färjan åt vi lunch i närheten av wallstreet på en mysig restaurang med alla snygga kostymnissar:P Och sen promenerade vi vidare till Brooklynbridge, gick en bit på den men sen var vi så trötta så vi vände tillbaka. Tog en fika på ett starbucks och sen irrade vi runt lite i chinatown och letade efter en subwaystation.
Hade gått tillräckligt den dagen så kände inte precis för att gå hela vägen tillbaks till hotellet heller:P
Sen vilade vi upp oss på hotellet ett tag och sen gick vi mot Times Square där vi först åt middag och väntade på att det skulle bli mörkt så mamma kunde få uppleva den riktiga "magin" där enligt mig:P haha.

På fredagen tog vi det ganska lugnt, checkade ut och lämnade kvar väskorna på hotellet. Sen promenderade vi upp längs Broadway tills central park och Museum of Natural History, där filmen Natt på museet utspelar sig för er som inte visste:P
Var väl ok där, men blev lite besviken för tänkte att jag skulle se mycket av det man ser i filmen men självklart ser det inte alls ut så i verkligheten som det gör på filmen. Och sen var vi så trötta så orkade inte titta så jättemycket.. haha.
Så åt lunch där och sen tog vi tunnelbanan tillbaks mot hotellet. Gick in på Manhattan mall och kollade lite, och sen hämtade vi väskorna på hotellet och gick mot bussen.
Bussen skulle gå 3.45pm men eftersom det var fredag eftermiddag och måånga människor skulle med bussarna var bussen försenad som vanligt. Och sen blev det ännu mer en mardröm då vi åkt i mer än 2 timmar och vi tror att vi snart är framme i Philly och jag då ser att killen framför mig smsar till någon "still 2 hours out of philly, stuck on the highways, taking backroads, just want to shoot myself in the head" haha.
Vi var alltså fortfaranade nånstans i jersey och var ute på småvägar för att försöka undvika köerna, men det var sjuka köer överallt på motorvägarna.
Så istället för att vara i Philly 5.45 som vi skulle, så var vi framme efter 7.30!
Sen rusa vi till tåget för att hinna med det, och sen väntade bilen på oss i Paoli.
Så stannade för en snabb middag på Paoli diner och sen körde vi hem och kom äntligen i säng runt 11.

 

 
Kyrkan som skatten i National Treasure filmen är begravd under:P haha.

 
Bokaffären där Dan i Gossip Girl jobbar i den 9e Gossip girl boken:P haha.
Och byggarbetet vid Ground Zero.






Brooklyn Bridge










Museum of natural history


Mamma tyckte jag skulle ha en bild med en dinousar som bevis på att vi faktiskt var på museet:P haha


Kommentarer
Postat av: Sara

National Treasure <3

2010-03-28 @ 21:06:54
URL: http://trenollsju.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0