Philly förra helgen

Mamma och jag kom som sagt från NYC på fredags kvällen och lördagen tillbringade vi på King of Prussia med att shoppa en hel del och äta lunch:)
Sen på eftermiddagen hade vi grillfest här hemma eftersom det var min värdmammas födelsedag, så var runt en 25 pers här hemma som firade henne.
Och sen på söndagen körde min värdmamma oss till tåget på morgonen så vi var inne i Philly runt halv 11. Vi började med att leta upp hotellet och lämna av väskorna där, och sen gick vi längs South street ner mot Penn's Landing. Stannade på vägen och åt lunch på Jon's bar & grille som min värdpappa eller hans bror rekommenderade. Dem sa att vi skulle testa en äkta philly cheesesteak nu när vi var i stan och allt, och tydligen hade dem stadens bästa cheesesteaks där så:P
Och gott var det! Men nästa gång kan man nog dela på en, för det var inte precis små portioner om man säger så..
Efter vi sett Penn's landing promenerade vi mot Independence hall och Liberty Bell. Kollade bara utanför på Independence hall för man fick betala för att gå in och det var lång kö, men till Liberty bell var det gratis och ingen kö så dit gick vi:)
Blev lite besviken på hur liten klockan var, trodde den var mycket större men..
För er som inte vet så är Independence hall där där självständighetsdeklarationen skrevs under 1776, historienörd som man är:P och scener från filmen National treasure är också inspelade där.

Sen gick vi upp mot Market east där vi shoppade lite, eller mamma iallafall:P och sen tillbaks mot hotellet för att ta det lugnt, och sen gick vi typ 100 m från hotellet till en mysig bar/restaurang där vi åt middag:)

Var kul att äntligen få se lite mer av Philly då jag snart varit här i 4 månader men aldrig hunnit se alla de har säkerna förut. Så allt var bra förutom hotellet som hade en tiny säng och det var så sjukt lyhört så det lät som om folk var inne i vårt rum när de gick förbi utanför, haha.


Den berömda cheesesteaken:P




Independence hall


Jag och the liberty bell:) haha


Kommentarer
Postat av: Olivia

Den där cheesesteaken ser ju inte alls onyttig ut...inte alls ;D

2010-03-29 @ 12:42:20
URL: http://baivilo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0