Semester!!

IMORGON!! Imorgon kommer mamma äntligen hit!:D Helt sjukt känns det! Kan inte fatta att tiden gått så fort!!
Mer än 3 månader sen vi sågs, men känns som igår på ett sätt eftersom vi skypar typ varje helg:P
Och kändes som hon bokade resan hit typ förra veckan.. fast det är mer än 1½ månad sen eller nåt..

Så har varit lite halvstressig dag idag. Men hann iallafall köra en maskin igår med de flesta kläder jag behöver, så det hann torka över natten, och sen idag hann jag fixa det sista med tvätten och städa lite medan barnen sov.
Och nu ikväll direkt efter middagen satt jag nere i köket vid familjens ena dator hur länge som helst och läste igenom hela min uppsats till weekendclassen och höll på att krångla med att klistra in allt i ett word-dokument eftersom jag inte har word på min dator:P
Så fick äntligen iväg skickat det också! Känns kanon. Och sen köpte jag min biljett från DC tillbaks till Philly också, hade sparat det till sista sekund eftersom jag inte visste vilken tid jag kände för att åka hem, men nu ska allt vara bokat och klart så vi bara kan njuta av semestern denna veckan:)

Så ska jobba imorgon också, sen kommer min värdpappa hem en timme tidigare eller nåt och kör mig så jag är på tågstationen till 5 då mitt tåg till Philly går. Sen går bussen mot NYC 18.30, och ska vara framme 20.30, och vårat hotells ska typ bara ligga 5-10 min från Pennstation där min buss stannar, så förhoppningsvis ska jag väl inte komma allt för sent till hotellet, om jag nu hittar rätt:P

Sen på fredag kväll åker jag och mamma tillbaks med bussen till Philly och på lördag ska jag visa henne runt här där jag bor, och på söndagen åker vi tillbaks in till philly för att kolla där lite, och sen sover vi där en natt tills måndagen då vi åker till DC halv 9 på morgonen.
Så ska tillbringa halva måndagen och tisdagen i DC. Och vid 17 nästa tisdag åker jag tillbaks hem mot philly och mamma åker redan vid lunchtid tillbaks mot NYC då hennes flyg går hem på kvällen sen.

Vet inte hur många gånger jag skrivit våra planer för veckan förut men ja, här var dem igen om ni hade glömt:P

Har nästan packat klart mina saker nu, ska bara ta med typ en weekendbag då det ju bara är 3 dagar, sen kommer jag ju hem om och kan packa om inför philly och DC:)

Nu ska jag iallafall gå och lägga mig och försöka sova. Känner mig helt glad och stirrig så har en känsla av att det kommer ta ett tag att varva ner.. haha.

Gonatt!!

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej!

Jag har några frågor till dig som är au pair. Jag ska själv åka sommaren 2012. Så jag skulle uppskatta svar:)



1. Vad är det bästa med att vara au pair?

2.Om du hade kunnat ändra på något, vad skulle det vara?

3. Hur ser en vanlig dag ut för dig?

4. Tycker du att jag gör rätt i att åka?

2010-03-16 @ 10:37:33
URL: http://emmaarasmussen.blogg.se/
Postat av: Gaby

Hahaha du är så mammig ^^ Hoppas nu att ni har det skitkul fast det lär ni säkert ha! ;D

2010-03-16 @ 13:35:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0