En lördag i Philly

Dagen började med att jag blev väckt av ett sms halv 8, sen var det omöjligt för mig att somna om, så bara till att gå upp. Åt frukost och skypade lite med mamma, sen satt jag vid datorn bara och var sjukt rastlös!
Kunde inte ha bilen under dagen och alla jobbade så visste inte riktigt vad jag skulle göra.
Tillsist bestämde jag mig för att åka in till Philly och bara strosa runt, så min värdmamma körde mig till tågstationen så jag åkte in vid halv 1.
Väl inne i philly hoppade jag av på market east, köpte mig en smoothie på starbucks och promenerade bort till parken runt Independence hall där jag satte mig på en bänk och njöt av vädert.
Det var förresten 33 grader här idag. Vilket var vääldigt svettigt och kvavt, och luftfuktigheten; tjoohej lockigt hår ja!
Men jag ska inte klaga vädert får gärna hålla i sig så länge till:) kanske med några lite svalare dagar dock..

Efter bara en liten stund i Philly så insåg jag att jag inte alls kände för att gå omkring där själv hela dagen, och jag och julia skulle egentligen setts efter 8 när hon slutat men hon smsade mig precis när jag kom till philly att hon var tvungen att jobba tills 11:(
Så då visste jag inte riktigt vad jag skulle göra, men kom på att den andra Julia kanske inte hade nåt planerat, och det hade hon inte så mindre än timme efter vi pratat möttes vi upp på the gallery och åt sen lunch och promenerade sen runt lite i stan.
Sen bestämde vi oss för att vi fått nog av värmen och att bara strosa runt, så vi åkte hem till Julia där vi sen tog hennes bil och körde till King of prussia där vi shoppade lite.
Eller det var inte riktigt det som var meningen men vi hade lite tid över så:P
Jag köpte en (till) svart kofta på charlotte russe och en svart kjol. Och sen åt vi middag på Ruby's diner.
Därefter hade vi bestämt oss för att gå på bio, men det var inte så många filmer som gick som Julia var sugen på att se, men efter lite övertalning fick jag med henne på the last song, ni vet den med Miley Cyrus:P haha
Den var bra iallafall och tjejerna på raden bakom oss grät som dårar! haha
Och så körde julia hem mig sen så kom nästan nyss hem och ska nu krypa ner i min äckligt varma säng i mitt äckligt kvava rum. haha, puuh.
Nej man skulle väl inte klaga... det är ju sommaar:D

Förresten så glömde jag helt bort att ta några bilder idag. Måste bättra mig med det! Men saker känns helt enkelt inte lika speciella längre som de gjorde i början, så man glömmer lätt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0