Helgen i NYC

Åh helgen har varit underbar! Och bra väder hela tiden, bara lite blåsigt igår men annars lagom varmt.
Vid halv 10 i fredags morse körde iallafall min värdmamma mig och Matilda till tågstationen, var 10 sek från att missa tåget typ, men vi hann:P
Megabus var duktiga och var i tid, bussresan gick fort som vanligt och vi va i NYC strax innan två.
Då tog vi en taxi till hostlet som låg ända uppe på west 95th street, där vi lämnade av väskorna i rummet lite snabbt och sen tog vi tunnelbanan tillbaks mot Times Square.
Hoppade av där och gick och shoppade ett bra tag, sen blev vi så hungriga så vi inte visste vart vi skulle ta vägen, så gick in på en ganska flott restaurang och beställde det billigaste på menyn - spagetti med tomatsås! hahaha
Gud vad vi skrattade och töntade oss där, haha riktigt kul hade vi.
Sen handlade vi lite vin och sprite och tog tunnelbanan tillbaks till hostlet.

Var inte där förräns efter 9 och då var vi så sjukt trötta så vi inte trodde vi skulle orka gå ut.
Men vi var bestämda så fixade till oss och begav oss tillslut ut igen vid midnatt typ, tog subwayn till Times square där vi frågade massa folk var dem rekommenderade att gå ut, men alla där är ju typ turiser så.. haha.
Enda stället vi visste var webster hall, så efter ett tag tröttnade vi och hoppade in i en taxi mot webster hall.
Riktigt trevligt ställe faktiskt, dit får vi definitivt gå igen! Dansade en massa och hade kul,
tog en taxi hem vid 4 och väl tillbaks på hostlet vid halv 5.
Vaknade vid 9 och packade långsamt ihop sakerna, checkade ut vid 11 och då köpte vi en smoothie till frulle och tog tunnelbanan till times square där vi mötte upp Caroline!

Var riktigt hungriga så bestämde oss för att äta lunch på hardrock café - världens bästa twisted mac, cheese and chicken har dem där!
Sen gick vi ner mot 34th street för lite shopping, och efter ett tag drog vi oss upp mot central park, köpte med oss frukt och frappuccions och la oss på en klippa i solen. riktigt härligt!
Förutom att jag trodde de skulle va kallt på dagen så jag hade helsvart på mig, svarta jeans och allt.
Sen vid lite över 4 drog sig caroline mot sitt tåg och 2 tjejer som matilda känner från sin orientation kom och joinade oss i parken lite.
Sen vid halv 6 fick vi ta tunnelbanan tillbaks till hostlet för att hämta våra väskor och sen kuta tillbaks till tunnelbanan och åka till pennstation. Hittade först inte rätt utgång ut och det var mindre än 10 min tills bussen skulle gå så fick lite lätt panik, men vi kom med så:P
Bussen blev lite sen så missade tåget hem, åt istället middag på Cosi på 30th street station och sen kom vi fram vid 22.30, tog bilen hem och somnade sen nästan direkt.

Och idag jobbade jag från 9-2 och matilda sov halva dagen:P Stackaren var superförkyld och skulle till sin nya värdfamilj idag.
Så hon blev upphämtade av dem vid 5-tiden och sen åt jag middag med min värdfamilj och följde sen med dem ut och åt glass, så har nästan nyss kommit hem.
Helt färdig känner jag mig. Ska bara fixa till mig och krypa ner i sängen. 
Måndag imorgon igen!

Oj det blev visst ett litet långt inlägg men orkar inte dela in det i två..
Och här kommer några bilder..















hahaa






Kommentarer
Postat av: Olivia

OMG haha du fick se the infamous naked cowboy xD

2010-05-10 @ 11:38:58
URL: http://baivilo.blogspot.com
Postat av: Sara

men vaaa, vi såg han inte när vi var i nyc :(

2010-05-11 @ 02:05:34
URL: http://trenollsju.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0