west chester

Första kvällen för oss i West chester idag då! Riktig trevlig "stad".. fattar inte varför vi inte åkt dit innan! haha
Min värdpappa har sagt till mig hur länge som helst att jag borde åka dit att det inte är alls långt härifrån och att det är där allt ungt folk hänger och finns hur många restauranger och barer som helst ju!
Och matilda kom till och med in fast hon bara är 20, och Elin också den nya svenska au pairen i vårt cluster som vi även var där med. Hon erkände att hon var 19 men dem släppte in henne ändå, sa bara att de skulle hålla koll på henne så hon inte drack nåt! så det var schysst:D
Så ja, mati och jag träffade elin där, en annan tysk au pair och 3 au pairer från brasilien och en annan tjej från Detroit som jobbar som förskolelärare här i malvern, så hon kallade sig en wannabe au pair.. haha.
Mycket trevlig kväll iallafall:)

Och dagen var helt ok den också. Var ute nästan hela förmiddagen och lekte och sen gick vi en runda med vagnen och gick bort och kollade på getterna och hönsen igen..
Barnen var helt hyper så kunde inte alls få dem att lugna ner sig efter lunchen som dem brukar!
Brukar alltid ha lunch sen direkt nap men idag var jag tvungen att ta ut dem lite till så de fick springa av sig innan dem tillslut blev trötta efter 1.. haha.

Förresten så blir det nog NYC för mig och Matilda fre-lör.. Lite osäkert än men jag hoppas det går vägen!
Har inte lust att sitta fast hela helgen och Julia vår taxichaufför är ju i Texas och hälsar på sin tvillingsyster!:P

Nej nu kallar kudden! Gonaatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0