Bowling och bio

helluu!!
Heelg! skönt att denna veckan är över får man väl säga...
Gårdagen bjöd på först bowling sen bio, inte illa:) Jag och Nina bjöd in oss själva till Svenjas clustermeeting, haha. Både nina och svenja är ju från Cultural care medan jag är från au pair in america, men eftersom cultural care har många fler au pairer än au pair in america här runt Boston så är typ alla jag känner från cultural care..
Så ja, Svenja och nina bor ju inte så långt ifrån varandra men trots det är dem i olika cluster eftersom det finns så pass många au pairer.
Så bowlingen var lite annorlunda, New England style sa dem. Var raka käglor istället och kloten var supersmå och lätta utan hål för fingrarna.. var helt ok men föredrar ändå vanlig bowling om jag får välja..
Men var kul att komma ut och träffa lite folk iallafall. Visade sig att många av de andra tjejerna jag känner var i samma cluster vilket ja inte visste, så blev helt helt gäng där:)
Sen stannade vi till på donken för lite refreshments:P haha. Sen kände inte jag och nina för att köra hem och alla andra hade antingen planer eller skulle hem.. så blev att vi vid 10 körde till Patriots place där det blev bio - Morning glory tror jag den hette. Bra var den, men Rachel McAdams:) och förvånad att jag var så pass pigg.. brukar ofta hålla på att somna när vi går på bio så pass "sent".. :P
Sen körde jag hem Nina och var hemma runt 1. Barnen höll massa liv hela morgonen så blev väckt hela tiden.. och när jag väl somnar om smsar mamma och väcker mig och frågar om jag kan skypa.. tack mamma:) haha.

Så på morgonen idag har jag bara tagit det lugnt, kollat ikapp lite tv-serier och skypat o såntdär.
Och nu ska jag snart iväg och hämta upp Michelle och köra till Sharon där vi ska möta upp den andra Nina och gå på bio, IGEN. haha. Bio 3 gånger denna veckan blir de ja:P men jag klagar inte!! Harry Potter står på schemat idag, ska bli spännande!
Sen ikväll ska jag nog hem till den andra Nina och kolla film eller nåt, kanske sova över.. Hon måste passa barnen för värdföräldrarna ska ut så..
Och jag måste själv jobba 2h imorgon.. men är mitt på dagen vilket väl både är positivt och negativt på ett sätt..
Men kommer bara ha killen så är ok.. får ju fortfarande sovmorgon + att jag kan hitta på nåt på kvällen så:)

Nej nu ska jag kila!
Bilder från semstern kommer...
Här får ni en sålänge! mamma och jag på top of the rock:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0