En stund över

Gud vad man uppskattar den här lilla lediga stunden på dagen då det är tyst i huset för en gångs skull och man kan göra precis vad man vill! tisdagar och torsdagar är bäst får man väl säga!!
Har skypat med mamma och bara tagit det överdrivet lugnt. Mår inte så jättebra idag då barnen har varit sjuka eller väldigt förkylda ett tag nu och nu har även jag åkt på det.. ont i halsen och stopp i näsan hela tiden.. inget vidare!
Men, en riktig arbetsdag kvar efter idag på nästan 2 veckor så det ska jag väl klara!:)
Torsdag och fredag är ju helgdagar här då det är Thanksgiving och Black friday (=SHOPPING!!) eller vi får väl se;P
Vet fortfarande inte om jag behövde jobba eller hjälpa till nån timme någon av dagarna men det ska väl gå bra.

Sen på lördag åker vi, eller kör, hela vägen ner till South Carolina där det blir en 'semester'vecka på Myrtle Beach. Vet inte riktigt vad det finns att göra där runt den här tiden på året men verkar vara ett najs semsterställe med fint hotell som iallafall har inomhuspool:) så ja, vi får väl se vad vi ska hitta på där! min värdmamma sa att det fanns bra shopping men det vet vi alla att jag inte behöver mer av ...
Sen påvägen tillbaka blir det stopp i New Jersey hos morfarn och Hanukkah firande där, så kommer hem igen måndagen den 6e december.

Och en annan sak, den 7e december är det 1 år sedan jag kom till USA!! hur sjukt är inte det? Kan inte fatta vart tiden tagit vägen.. Lite mer än 6 månader kvar nu, som antagligen kommer flyga förbi som resten av tiden har gjort.. Får försöka uppskatta varje dag och kanske gnälla lite mindre ibland och verkligen utnyttja tiden man har kvar här till max:)

Nej nu ska jag strax iväg och hämta tjejen vid bussen sen köra och hämta killen. Sen blir de direkt till YMCA där simskolan väntar. Efter det är det hem och klockan är 6 och jag slutar. Inte illa:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0