Happy Halloween

Halloween helgen då, lite större här i amerikat än hemma kan man ju säga!
I fredags var vi ett gäng här hemma bara och kollade film och spelade massa spel- apples to apples, twister, nåt tyskt roligt spel osv..
Igår så va jag och Nina på braintree mall först och shoppade lite. Eller hon gjorde, tro det eller ej men jag handlade faktiskt inget!!
Sen stannade vi till på ikea och åt lunch på vägen tillbaks. Sen körde jag hem om snabbt bara, packade lite saker och så, sen körde tillbaks till Nina där Svenja också var. Satt och snacka lite, sen tog vi en tur till starbucks och dunkin donuts. Skulle egentligen på fest på stonehill som är ett college här i närheten men tyvärr gick planerna inte som förväntat då det blev problem med fel telenr osv så tjejen vi skulle dit med kunde inte ringa oss och vi hade inte hennes nr... så fick blev en kväll hos Nina istället. Andra Nina kom också över så spelade lite spel o snacka och så.. men ändå synd. liten besvikelse där!

Och imorse stod klockan på halv 9 och vid 9 satte vi oss i bilen jag, Nina och Svenja och körde till Salem här i Massachusetts, ni vet staden som är känd för häxor osv, och speciellt populär nu i halloween tider.
Mysigt var det där, fin liten stad. Kändes typ som Stars Hollow från Gilmore girls! Och nästan alla man såg ute hade sina halloween kostymer på eller var uppklädda på nåt sätt:)
Så där gick vi runt ett tag och kollade, åt lunch, gick i ett haunted house osv, haha riktigt läskigt var det!! gick i mitten mellan svenja och nina och höll deras händer sjukt hårt.. haha. Men kul ändå:)
Sen kom vi hem runt 4 och då körde jag direkt hem och bytte om och sen bar det iväg på halloweenfest med värdfamiljen.
Hem till deras vänner med typ 10 andra familjer eller nåt och sjuukt många barn!!
God mat och efterätter och trick or treat såklart i deras område med typ 20 barn eller hur många där nu var, och nästan alla föräldrar gick med också, haha, riktigt coolt att se faktiskt. Och helt galet hur mycket godis dem får asså...

Sen blev det hem inte allt för sent då barnen var riktigt trötta efteråt. Så nyss sett klart ett avsnitt av desperate housewives:) De firade också halloween i det avsnittet! måste säga att det faktiskt är kul att för en gångs skull få se avsnitten när dem verkligen passar in ihop med högtiderna, inte som hemma då ett halloweenavsnitt poppar upp mitt i julen och sen kommer tomten mitt i sommaren..:P

Nej nu ska jag sova. 5 arbetsdagar kvar. Sen 9 dagar ledigt, och på fredag får jag krama mammi!!:D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0