Happy Thanksgiving!

Idag är det thanksgiving här i usa. Eller var, dagen är snart över.. Sitter här äckligt mätt sådär som man alltid blir efter en stor högtidsmiddag..
Hela förmiddagen tog jag det bara lugnt.. Kollade Macy's thanksgiving parad från nyc på tv när jag åt frukost och sen kollade jag lite film, och ringde mormor och farmor:) Så himla längesen jag pratade med dem nu, och det är ju thanksgiving tänkte jag, då man ska tänka på allt och alla man verkligen uppskattar och är tacksam för.
Sen hjälpte jag min värdmamma lite i köket och jag gjorde sweet potato casserole vilket faktiskt blev jättegott!:D
Så vi hade en super middag verkligen. Var bara min värdfamilj och jag eftersom resten av släkten bor så pass lång bort och vi ändå ska träffa dem nu i helgen och nästa helg då vi är iväg på semester.
Så var en lagom stor kalkon till oss som blev perfekt lagad, cornbread, cranberrysause, corn, greenbean casserole, min sweet potato casserole, sås såklart! och stuffing.
Majoriteten av allt var hur gott som helst måste jag säga! Gillade nog stuffingen minst och sen är jag ju inte överdrivet förtjust i greenbeans heller så..
Sen efter middagen blev det pumpkin pie med vispgrädde. Den var också helt ok, fast smakade inte så mycket..

Så nu har vi nyss kollat på en film - the time traveler's wife. Den var bra, lite förvirrande men bra gjord:)
Dem ville kolla på en till film, en med lite mer action som min värdpappa kunde gilla bättre, haha, men är riktigt trött från denna dagen att typ göra inget alls och sen äta så mycket..
och jag måste verkligen börja packa.. har knappt packat upp sen mamma åkte hem om jag ska va ärlig.. lite pinsamt men! lat är man.. eller det är bara tråkigt att packa upp helt enkelt.. och nu måste jag först packa upp innan jag kan packa igen ju.. plus att jag har lite tvätt jag måste fixa..
Och måste jobba några timmar imorgon då mina värdföräldrar ska städa ur garaget eller nåt...
Är ju black friday imorgon så folk har väl börjat köa utanför affärer vid den här tiden och min värdmamma funderade på att köra till nån leksaksaffär imorgon vid 7 eller nåt.,
Tänkte först ställa klockan jag med och köra nånstans.. men behöver inte precis något speciellt och vad jag har hört så är det bara helt galet där ute, och vet man inte exakt vad man letar efter är det ingen mening med att gå.. (och har ingen bra försäkring så har inte råd att bli skadad av nån galning där ute heller) haha.
Min värdpappa sa att ett år dog 7 personer när en butiköppnade och alla sprang in så nån blev nertrampad osv.. hur sjukt är det egentligen??

Så på lördag morgon kör vi iväg mot south carolina men vi kommer stanna i new jersey över första natten hos min värdmammas pappa, sen kör vi resten på söndag.
Vet inte riktigt vad jag ska packa bara för enligt väderrapporten är där mellan 16-20 grader och idag var det till och med mer än 20:)
Så får väl packa lite lätta höstkläder o hoppas på att det inte hinner bli kallare medans vi är där..

Nej nu ska jag vara duktig och göra nån nytta..

happy thanksgiving!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0