321

Idag är det 321 dagar sen jag satte mig på flyget över atlanten.. Om lite mer än en månad har jag varit här i ett år. Hur sjukt är inte det?? Känns som jag åkte hemifrån för nån vecka sen.. Men samtidigt känns det som jag varit här i flera år.. Allt jag faktiskt hunnit med sen jag kom hit. Alla människor man träffat, alla vänner man behövt säga hejdå till för att deras tid här är över. Och alla nya vänner som man träffar nya av hela tiden.
225 dagar kvar nu. Det kommer gå hur fort som helst. Lite skrämmande!
Men sen har jag ju min resemånad som jag för tillfället försöker planera lite! Och försöker spara pengar till..
Så mycket att se fram emot!!:)

Såå, till nåt helt annat. Fredags var jag hur trött som helst, inte den bästa veckan hade jag så. Men ändå stanna jag uppe till 2 och kollade film med mina värdföräldrar.. haha. Gårdagen var hur härlig som helst. Soligt men ganska kallt. Skype med mamma, långpromenad med hunden, en tur till Target, lång pratstund med min värdpappa.. haha när vi väl börjat en konversation glider det alltid in på nåt helt annat spår och sen slutar det med att vi står och pratar hur länge som helst.
Sen hem till Nina och fixa till oss, sen blev det Halloweenpartaj i Natick:) Var anordnat av Cultural Care men Ninorna är ju därifrån så fick ta med vänner så blev Nina, jag, Michelle och Jaqui:)
Kunde varit roligare men för att vara ett typ clustermöte var det helt okej! Bra DJ och mycket folk. Tror det var 3 killar där..  som ni vet är ju merparten av au pairer tjejer.. haha.

Idag - superslö morgon. Lite mer skype, pj tills lunchtid, kollade karatekid med värdfamiljen eftersom dem inte sett den innan. Nina kom hit, vi kollade film, sen ringde andra Nina som precis hade kommit tillbaks från Silverbay och undrade om vi ville på bio. Så då blev det bio - It's kind of a funny story. Var inte så funny dock. haha. Helt ok story men har sett betydligt bättre..
Och nu känner man väl sig snart redo för att sova. Veckan börjar om och mitt öga gör ont igen. Blir galen på det..

Aja, det var allt för den här gången!
tjing




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0