New Jersey

Helgen spenderades alltså i NJ där vi hälsade på morfarn i familjen. Och jag fick äntligen mina 2 andra väskor med alla höst och vinterkläder!! Så nu känner jag mig hel igen!:) haha.
Har lite problem med att få in allt i garderoben nu dock.. och tvättkorgen är dessutom proppfull.. hatar när kläder varit nerpackade en längre tid och speciellt vissa av dem som hade varit i vakuumpåsar luktar inte superfräscht precis..

Så vi körde härifrån runt 10 i lördagsmorse och kom fram vid 5 skulle jag tro. Bar in våra saker till morfarns hus bara sen gick vi ut och åt middag alla tillsammans med min värdmammas bror och hans fru.
Sen igår så skulle vi egentligen åkt till Sesame Place men min värdpappa glömde biljetterna hemma... haha. Så vi bestämde att det var inte värt att köpa nya när vi hade kunnat gå in gratis med dem, och att vi hellre ville ner till havet och kolla.
Så blev att vi körde till Cape May och gick lite nere vid stranden. Helt sjukt, var ganska så mycket folk och folk som badade och låg och solade!! Var nog en 20-25 grader ändå och strålande sol. Och vi såg delfiner!!
Såg inte dem så bra dock men dem var inte alls långt ut, ett helt gäng som hoppade omkring där ute:)
Och så käkade vi lunch där och sen körde vi till Wildwood där vi gick en massa längs boardwalken och spelade massa spel med sånna maskiner man ska försöka få tag i ett gosedjur eller annan sak och hissa upp.. men det gick inget vidare.. min hostdad var ganska arg där ett tag kan jag säga.. haha. Fuskmaskiner lätt!!

Iallafall så gjorde vi massa andra spel och alla vann varsin sak tillsist iallafall:) Och barnen vann massa godis och saker så dem blev glada:P
Senare på kvällen körde vi till nån restaurang i närheten och åt, sen hade vi typ 1½ timmes bilresa framför oss tillbaks till morfarns hus.. så hemma vid halv 11 eller nåt sen var jag så trött så jag somnade direkt.. haha.

Imorse tog vi de ganska lugnt.. Körde förbi Wallmart och handlade lite, hälsade på min värdmammas mamma som bor på ett hem där i närheten också..
Sen hade vi en låång bilresa framför oss.. minns inte när vi körde ifrån new jersey, men var precis efter lunch så runt halv 1-1 kanske..
Och kom hem lite över 8 nu ikväll.. helt sluut är jag. Så nyss packat upp alla mina väskor och kollar Gossip girl.. och nu tror jag det är dags att sova faktiskt.. Skönt med tisdag imorgon så man får lite ledig tid mitt på dagen!!

Gonatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0