än en gång..

så blev det lite kass uppdatering. men har inte riktigt kännt för bloggen på ett tag nu.
Iallafall så blev det new york förra veckan igen:) Inte illa, 2 helger i rad för att ändå bo så pass långt bort som jag gör.. eller ja lite mer än 4h med buss, men 2 från philly var betydligt bättre..
Denna gången så åkte jag tidigt på lördagen, värsta mardrömmen var det att ta sig till bussen..
Körde hemifrån kl.7 på morgonen till en t-banestation i Quincy där jag skulle parkera bilen. Missade såklart avfarten som gick direkt från motorvägen in i parkerings garaget.. så då fick jag yra runt på nedanvåningen istället och leta efter en annan ingång.. men det fanns såklart inte o jag hade inte tid att ta mig ut på motorvägen igen för att vända om och försöka igen, så fick parkera utomhus istället, där det är förbjudet att parkera över natt.. fast de är det nog överallt ifs.. plus att de kostade 8 dollar per dag och jag hade inte cash så kunde inte betala heller.. haha.
När jag väl kom på tunnelbanan så håller dem på att fixa nåt så jag kunde bara åka en station sen blev det av och ta shuttlebuss en lång bit tills jag fick på t igen och åka till southstation sen springa till bussen.. haha. fy vilken morgon. men framme i nyc vid halv 2 och då gick jag till hotellet som låg tvärs över pennstation, precis där bussen stannar vilket var perfekt:)
Mötte upp matilda och hennes kompis Malin, så checkade vi in, sen fixade vi till oss och dem gick iväg för att träffa gamla arbetskamrater som va på besök och jag skulle möta upp caroline, men sen blev det så pass sent så dem skulle åka hem.. så blev till att ströva runt lite själv innan jag gick för att möta upp elin, julia och maria som kom med bussen från philly:D
Så blev lite dricka o pizza på rummet medan vi fixade oss och sen blev det webster hall.. surprise, surprise;) men va ju tvungna att visa det för julia o maria som aldrig varit där:P
Kom hem vid 6 på morgonen efter ett besök på donken påväg till hotellet, och sen på söndagen var det trist o regnigt så då gick vi bara runt lite, åt och så innan det var dags att sätta sig på bussen igen tillbaks till boston.. sjuk seg resa o lika många byten o krångel påvägen hem..
men bilen var kvar iallafall, hade fått en varning på rutan för att jag inte betalat o va tvungen att lägga i 8 dollar i kuvertet annars skulle ja få böter, haha. riktig tur där!

Och veckan sedan förra helgen har gått sjuukt seg. Kasst väder och ganska kallt, skrikiga ungar och jag har vatt på dåligt humör. Var hos doktorn för mina ögon i onsdags, 95 dollar fattigare.. fick antibiotika men än har det inte blivit bättre..
Är sjukt glad att det äntligen är helg iallafall! lite tid för sig själv och kan få sova ut!!
Om en stund kommer michelle o hämtar upp mig sen ska vi hämta upp 2 tyska au pairer som båda heter Nina, haha, köra och köpa thaimat o hyra nån dvd sen blir det filmkväll här hemma:)

Vad som annars händer i helgen får man se.. bio imorgon kanske eller ett besök in till boston?
bryr mig inte så mycket, ska bara njuta av att det är heeeeelg!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0