Awesome weekend:)

I helgen blev det en riktigt bra trip! yaay:D I fredagskväll var vi hos Michelle och åt middag och kollade film. Tanken var att vi skulle sova ganska tidigt och köra tidigt lördag morgon eftersom en Earl the hurrican skulle komma hit:P
Men vi var för uppspelta och kände inte för att vänta på att börja vår lilla roadtrip så runt 11 eller nåt satte vi oss i vår blå fina hyrbil (som vi fick väldigt mkt uppmärksamhe för:) haha.
Tiden gick fort och det var knappt någon trafik alls.. alla var väl rädda för stormen som ju aldrig riktigt kom..
Så framme i New Jersey tidigt på morgonen så blev bara ett par timmars sömn, sen blev det Six Flags hela dagen:D sjuukt grymma berg och dalbanor!! Tror vi åkte 15 olika eller hur många dem nu har.. lite spyfärdig var jag emellanåt... haha. Åkte världens snabbaste och högsta som går typ 200 km/h!! tappade dock mina örhängen, klämmor och fick ett gigantiskt blåmärke på armen.. så vet inte riktigt om det var värt det men!

När vi lämnade six flags körde vi till ett WAWA!! yaay, så glad jag var när vi hitta ett wawa längs vägen, saknat det som in i!! köpte lite 'middag' sen letade vi sovplats.. haha. Blev Days Inn lite lagom halvluffigt, men vi var så tacksamma över att få sova så brydde oss inte riktigt..
Sen 8 söndag morgon bar det mot NYC, körde till Larchmont där vi hämtade upp Jacquis kompis och sen blev det tåg in till city där vi gick på nån brasiliansk festival, sen blev det picknick i central park, väskletande i Chinatown.. haha, helt galna är dem där alltså. Och sen tittade vi inom Ladder 20, brandstation i Soho, haha skitkul, kolla brandbilarna och tog massa foton:P
Mötte upp 2 andra tjejer också så blev middag och sen tog vi tåget tillbaks till larchmont igen lite i 9. Skulle egentligen köra hem söndagkväll men istället stannade vi på en bar som låg precis bredvid tågstationen, hur mysig som helst:D kändes som man var i en riktig småstad på en stammispub där alla känner alla, haha. Träffade några andra au pairer där och annat trevligt folk:D
Sen vid 2 på morgonen bar det av mot Boston igen och vid halv 6 var vi framme hos Michelle igen. Sov på hennes soffa i typ 3 timmar innan dem körde hem mig och sen hela förmiddagen tog jag det bara lugnt, duscha och så.
Sen jobbade jag mellan 3-10. Laborday idag så alla är lediga typ, men min värdpappa fyllde år igår så dem skulle ut och äta och så:)

Usch och nu är klockan mer än 11 och jag känner mig helt sinnessjukt trött. Börjar dock inte förräns halv 9 imorgon men ändå, lång dag. Så får bli sängen nu..
Ska försöka lägga upp lite bilder imorgon eller nåt:)

Gonatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0