Då var det måndag igen då

Men det var en riktigt bra helg måste jag säga ändå:) I fredagskväll följde jag med Ninorna (två tyska tjejer som båda heter Nina) haha, och 7 andra au pairer och åt på cheesecake factory! yummy! och bara 41 cent kostade det mig då jag hade presentkort där som jag fick av Julia i födelsedagspresent:)
Sen i lördags så åkte jag in till Boston för att gå på vårt clustermöte som var en guidad tur på Harvards universitetsområde. Det var verkligen superfint där! Och bra guide och allt. Där hade man inte tackat nej till att plugga...
Och det lustiga var att jag stötte på en annan au pair, Jenny, som var i mitt gamla cluster i philly och bodde typ runt hörnan från mig. Hon kom i rematch typ samtidigt som mig och jag blev till och med erbjuden hennes familj iställett.. haha. Hörde aldrig var hon hamnade dock men det fick jag ju reda på nu:P
Hon bor alltså typ 10 min från Boston nu. Och min counselor ska pensioneras och två cluster ska slåss samman, och tydligen så är hon i det clustert som jag också kommer va i:) lite kul att vi hamnar i samma clustrer igen fast på en helt annan plats..
Så efter turen på Harvard gick vi och käkade lite glass sen tog jag T-banan tillbaks till wollaston där jag parkerat bilen och sen hade jag min halvtimmes körning framför mig. Lite segt att det ska va så pass långt att ta sig.. fast det går ganska så fort ändå!
Sen på kvällen skulle jag träffat Nina fast hon kunde inte så det blev till att hyra film istället som min värdmamma också ville se så slutade med att vi först såg en film - Letters to Juliette, och när vi va klara med den kom min värdpappa och ville se 'when in rome' som jag också hade hyrt..haha.
Klockan va över 12 och ja va svintrött, men barnen sov ju och det var tyst o lugnt vilket inte händer ofta här kan jag säga.. så slutade med att vi kollade på den ändå och vid 2 fick jag äntligen gå och lägga mig:P

Och igår så körde jag till biblan vid lunchtid som hade bokrea.. dock hittade jag inget intressant men köpte några bra böcker till barnen som var väldigt billiga, alla böcker 50 cent:)
Sen på eftermiddagen gick jag på bio med Ninorna och såg 'You again'. Bra film detdära!
Och på kvällen va det säsongspremiär av Desperate Housewives:) yaay. nu är alla bra serier igång igen!

Nej nu ska jag käka lite innan killen bestämmer sig för att vakna. Men blir nog en ganska lugn dag idag ändå..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0