Lite vila

I dag är det ju tisdag vilket innebär lite tid för mig själv vilket inte är helt fel! Killen är på dagis och tjejen är i skolan så mellan 12.30-15.30 är det lugn och ro för mig:)
Tänkte lite på det, har inte berättat så mycket om min 'nya' familj vad jag kan minnas..
Jag bor ju som sagt i North easton nu ca 40 min utanför Boston är det väl..
Mycket bättre läge med huset än det förra måste jag säga.. Innan bodde jag ju typ mitt ute i skogen och det gick inte att promenera nånstans förutom runt vår cirkel som jag bodde på..
Men här bor jag i ett väldigt trevligt villaområde som ligger typ 300m eller nåt från mataffären, Burger king, CVS och massa annat, perfekt är det! Och det är jättefint område att promenera i som har TROTTOARER!! yaaaay!! haha. plus att det finns trottoarer nästan överallt, eller på väldigt många ställen i Easton, så det går att promenera väldigt långt om man skulle känna för det:)

Mitt schema är nästan som mitt förra.. Börjar vanligtvis kl.8.00 och mån, ons och fre jobbar jag 10h/dag 8.00-18.00. Och på tisdagar och torsdagar är killen på dagis mellan ca. 9.00-16.00, så då har jag tjejen själv från 9-12.30 efter vi släppt av honom på dagiset, och sen 12.30-15.30 varje dag går hon i kindergarten, så på tis&tors när jag sett till att hon kommit på skolbussen som stannar precis utanför huset, så är jag ledig i 3h:) väldigt skönt!! Och de andra dagarna när killen inte går på dagis är jag själv med honom i de 3 timmarna.. men då läser vi oftast bara lite först och sen tar han nap i typ 2 timmar så blir ändå lite 'ledig' tid:)
Tjejen är förresten 5 år och killen 3.. fast det tror jag att jag ska ha nämnt innan!

Det är inte alls lika många au pairer i det här området som det var där jag bodde förut dock...
Kan sakna att det var lättare att träffa folk utanför philly och jag bodde närmre många fler!
Men har ju Michelle här vilket jag är väldigt glad över!!:) Vi bor ca 5-10 min från varandra så det är inte så farligt.. och sen har jag ju träffat 2 tyska tjejer genom henne som inte heller bor överdrivet långt bort från mig, även om det är en 20-30 min..

Så ja, jag har inte varit super på att uppdatera de senaste månderna men jag blir irriterad på mig själv för jag vill verkligen uppdatera minst en gång per dag så ni där hemma och vem som nu mer läser får höra lite mer från mig:) men allra mest för min egen skull! skaffade ändå bloggen från början för att ha ett minne att alltid kunna gå tillbaks till när den här tiden väl är över... så förbättring (heter det så?! gud min svenska försvinner mer och mer för varje dag...) lovas!!

Här har ni lite bilder av mitt rum:)







Kommentarer
Postat av: Steph

Ojoj, välstädad garderob ;) hihi. Ser bra ur annars :D

2010-09-28 @ 21:22:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0