Social security card & IKEA

Såå, idag åkte värdmamman iväg på en resa med sitt jobb så hon kommer tillbaks igen på torsdag kväll. Kommer bli några extra kämpiga dagar. Så imorse körde hon barnen till dagis och sen när hon kom hem följde hon med mig till the social security office, för jag har ju fortfarande inte skaffat mig nåt social security number efter snart 9 månader.. haha.
Men alla har sagt hela tiden att man inte behöver det och jag har ju kunnat öppna bankkonto båda gångerna utan det så.. Men nu behöver jag det tydligen för att kunna betala skatt i slutet av året plus att jag måste ha det när jag tar körkort här tror jag..
Måste ju ta ett statelicense här innan december eftersom det internationella bara gäller ett år så.. Annars får man ju inte köra under extension och det funkar ju inte riktigt.. Meen, alla säger att det är lätt, så jag blir nog inga problem hoppas jag!

Det var inte så krångligt att fixa social security kortet iallafall, förutom att vi körde till fel byggnad först eftersom min counselor gett oss fel adress... Men väl på plats tog det inte längre än en halvtimme eller nåt med väntetid och allt, och jag behövde bara visa mitt pass och visum och svara på några frågor sen var det done:) så det vart ju smidigt! Har hört från andra att det kan va hur krångligt som helst och att man måste komma tillbaks hur många gånger som helst med olika papper som man glömt..

Så fick man det avklarat iallafall. Sen hämtade upp barnen, som direkt när vi kom hem tog typ en 3 timmars nap.. lite småsjuka för tillfället så inte så konstigt. Sen körde vi till mataffären när dem vaknat och handlade lite och sen hem och kollade lite film. Sen blev det middag på Ikea och lite mer mat/godis shopping där:D

Och nu är jag heelt slut. Kommer bli en lång dag imorgon.. Heldag och sen föräldrarmöte på kvällen på skolan så då blir det till att jobba lite kväll också.
Men det ska väl gå bra! Och sen är det snart helg och då blir det förhoppningsvis en trip till NYC ser det ut som!:)

Nu blire tv och sängen!
Gonatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0