helghelghelg

Fredag imorgon, thank god! ska bli skönt.. Sitter just nu och kollar på  Grey's anatomy, säsongspremiär idag ju, yaay!:D
Veckan har varit sådär.. Helgen var trevlig dock! Hade ju som sagt filmkväll här hemma ifredags då vi åt thaimat och kollade 'the backup plan' riktigt bra film:) Sen på lördagen körde vi till nån Irländsk fair, men vissa tyckte det kostade lite för mycket att gå in så vi gick aldrig in, haha. Vände vid ingången och körde till nåt mall istället där vi käka sen lunch och kollad 'Easy A' på bio, superfilm!! måste ses:)
Sen på kvällen efter en massa åkandes fram och tillbaka mellan folks hus så blev det typ filmkväll här igen..
På söndagen åkte jag själv en sväng till mall och shoppade lite.. har så mycket jag behöver köpa inför hösten, men när jag väl var på mallet tappade jag lusten helt att testa saker..  så blev inte ett så långt besök. Körde till target istället och kollade lite, fast köpte inte nåt speciellt där heller.. haha.
Sen blev det ut en sväng med Michelle till starbucks o dunkin donuts..

Resten av veckan har pretty much sett ut som alla andra veckor. Dock har mitt öga bestämt sig för att gå tillbaks till sitt onda jag. Så blev ett nytt besök hos doktor idag, och denna gången hade han inga gratisprov jag kunde få för att spara pengar.. så blev 40 dollar för besöket och sen !!96!! dollar för en löjligt liten flaska med ögondroppar som jag ska ta i en vecka. Så det är bäst att det hjälper denna gången annars blir jag riktigt sur.
Vet inte riktigt hur försäkringen funkar heller.. har ju min självrisk på 1400 typ.. men än sålänge efter 2 läkarbesök o nu receptbelagda ögondropparna har jag lagt ut 1600 själv, så jag hoppas verkligen försäkringen tar en del av det och att jag nu kan gå gratis i framtiden om det nu skulle behövas.. förhoppningsvis inte..
eller ja, mitt år tar ju egentligen slut om lite mer än 2 månader och man måste ju betala självrisken 200dollar per år vilket suger lite.. så ska man bli sjuk ska man väl se till att bli det nu innan december.. haha.

Så, imorgon ska jag nog göra nåt med Nina och några andra au pairer efter jag slutat, och sen på lördag blir det en rundvandring på Harvard som clustermöte typ.. kan väl bli kul att se!
Sen vad mer helgen har att bjuda på får vi väl se:)
Nu ska jag kolla resten av Grey's iallafall sen blir det nog ett avsnitt av svenska idol:) försöker catcha upp lite, riktigt många bra i år ju!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0