Spoiled

Tänkte bara på det, man blir så himla bortskämd här. Hemma klagar man på att det inte finns något att göra. Jobbar man inte så går man bara i stan och fikar, shoppar eller går på bio, typ. Eller ses hemma hos någon.
Men här finns så sjukt mycket att göra och se, ändå så sitter jag här helt tom i huvudet och tänker "usch, det finns inget att göra".
Vanligtvis är ju helgerna ganska fullbokade men denna helgen har jag inga planer alls förutom att hämta upp Nina och hennes mamma från T-stationen ikväll när dem kommer tillbaka från NYC.
Alla är ute och far denna helgen, till navy ballen i DC, eller i new york, miami osv. nej jag är inte avis...

Men, det tar inte ens en timme för mig att ta mig in till Boston. Det finns hur mycket som helst som jag inte har sett än. Jag bor i ett jättefint område med mycket att göra. Vi har en hund jag kan gå ut med, många små strip malls typ runt hörnan, ett jättestort mall 20 min bort och flera andra i andra riktningar.
Min garderob är kaos, måste börja sortera saker och se om det är nåt jag kan lämna kvar, eller om allt kommer få plats i mina resväskor. Jag måste göra min homework från förra helgens weekendclass i Silver bay.
osv, osv. det finns hur mycket som helst jag kan göra och ändå väljer jag att sitta här och klaga. haha.
Och man behöver faktiskt inte ens göra nåt hela tiden, så fattar inte vad jag stressar över. Det känns bara som att man inte har tid att slösa bort helgerna här för snart är det måndag igen och det börjar om.
Och det är påsklov vilket betyder en lååång vecka!

Så nej, om man skulle ta sig i kragen ändå och ta och göra nåt vettigt! lata sig kan man göra när man blir gammal..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0