springbreak

Denna vecka är det ju springbreak för skolorna, eller iallafall här i Massachusetts. Vilket betyder långa dagar med båda barnen hemma. Fast på onsdag och torsdag går killen på preschool och tjejen ska iväg med mamman på en sak i Boston på onsdag, så har nästan hela onsdagen ledig!
Men det gäller att se till att hitta på saker hela tiden annars går tiden riktigt långsamt ibland.
Idag så var det jättefint väder här så spenderade nästan hela dagen utomhus:) Lekte på lekplatsen i trädgården, blåste såpbubblor, ritade med chalk på uppfarten, tog vi en låång promenad med hunden och sen körde vi hem till Anca där vi hade playdate med hennes två värdbarn.
Tog en lång promenad där med ner till en flod dem har där, sen lekte barnen lite inne och så. Jag älskar playdates. Bäst för barnen, bäst för au pairen. win-win helt enkelt!!

Imorgon ska jag nog ta barnen till Chuck E Cheese för lunch och spendera eftermiddagen där med alla spel:)
Och på fredag blir det nog en tur till Zoo iallafall. Får se till att vi inte blir uttråkade ju. Lovet blir inte bättre än man gör det till!

Precis som helgen då.. Det var en lugn helg men skön. I lördags slutade det med att jag faktiskt stannade till på Ikea igen påväg till mallet för jag var hungrig och vill inte äta all skräpmat dem har på mallet så fick bli lunch på ikea, haha. Godare + billigare!
Sen körde jag då vidare till mallet där jag spenderade några timmar innan jag skulle hämta upp Nina. Vann ju $50 presentkort på H&M för att jag refererade en familj till au pair in america. eller ja, dem har inte signat upp en men är väldigt intresserade, hoppas dem gör det snart för då vinner jag $500 på applestore också!!
Sen vid 6 körde jag för att hämta upp Nina. Orkar inte gå in på hela historien för då blir jag bara sjukt irriterad igen. Men jag väntade iallafall i bilen 2½ timme!! Halv 9 kom dem äntligen och med massa missförstånd tydligen så hade Ninas mobil dött så hon kunde inte ringa o säga att dem blev sena, sen missuppfatta hon var jag väntade så dem var på ett ställe och jag ett annat osv.. Så det var ingen höjdarkväll kan man väl lugnt säga.

Igår så åkte jag till Borderline statepark som ligger typ 5 min bort. Hade aldrig varit där innan så blev förvånat hur stort och fint där var, och mkt folk! sjukt fint väder igår också! tog med mig hunden och promenerade i 1½ timme eller nåt. Sen blev det en lugn kväll. man är ju inte van vid att röra sig alls här så var ganska trött, plus bränd i pannan igen. Att  jag aldrig lär mig...
Fast såg förresten Scream 4  också! Den var faktiskt förvånansvärt bra. Dem andra är ju ok men denna kunde man inte förutspå slutet på och jag blev faktiskt riktigt förvånad över vem mördaren faktiskt var.

och förresten - Gossip girl är tillbaks ikväll, ÄNTLIGEN!! :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0