14 månader

Idag har jag varit i USA i 14 månader. Lite knäppt. Men det känns bra! bara 4 månader kvar nu.. vilket känns mindre bra måste jag säga... på ett sätt i alla fall. Tro inte att jag inte saknar er där hemma för det gör jag, massor! Vill ha lite av båda världarna bara...

Så har inte uppdaterat länge nu.. som vanligt får man väl säga.. Har fått massa skäll av mamma igen så nu när jag har lite tid över tänkte jag passa på:P
Är typ 3 veckor sen eller nåt så orkar inte gå igenom allt.. minns inte ens vad jag gjorde för 3 veckor sen så.. haha.
Förra veckan var det snöstorm hela tisdagen och onsdagen iallafall så då blev det snowdays vilket innebär inställd skola så hade båda barnen hemma båda dem dagarna plus båda föräldrarna.. inge vidare måste jag säga.
Så jobbigt när barnen springer till föräldrarna hela tiden och stör och frågar massa, vilket jag ju förstår ifs eftersom dem bara är glada för att föräldrarna är hemma o vill spendera lite tid med dem.. men det gör inte mitt jobb så lätt..
Fast fick istället min lediga tid under dagen på torsd och fredan när båda barnen var i skolan, så veckan gick ganska fort ändå:)
Sen i fredags kväll körde jag till chestnut hill och träffade Emelie, en svensk tjej från mitt cluster. Vi gick ut i brookline nära där hon bor, käka middag och så, sen skulle vi till en bar men dem accepterade inte hennes svenska körkort, tvungen o ha amerikanskt id eller pass, så det sög lite:( menmen, kommer fler gånger!
Så vi körde hem till mig istället, och sen sov hon här.

Och i lördags körde jag först henne till T-banan och sen mötte jag upp Svenja och Clara för lunch på Asian treasures som har supergod lunchbuffé:) Sen körde vi till Legacy Place för lite shopping och vi gick även på bio och såg 'The Roommate', väldigt bra film tyckte jag! fast lite knäppt att se Leighton Meester i en sådan roll.. haha.
Sen körde jag och Clara till ett annat shoppingställe i närheten och kolla lite till, och sen hem till Clara och hängde lite.
Regnade värsta hela lördagen och sen på kvällen blev det thunderstorm så var riktigt läskigt att köra hem.. och blev helt förvirrad när jag skulle köra hem för man såg knappt vägen för allt regn plus att det var super dimmigt ute, så satte på gpsen, men jag hade inte samma bil som jag brukar ha, så denna gpsen visade en annan väg som ledde mig in på en ödslig liten väg mitt i skogen.. hade ingen aning var jag va, och så står där en skylt typ "rough road, enter on your on risk", haha, skiträdd vad jag då. och vägen var så himla dålig! super tjock lager av is och jättesmal. Mötte inte en enda bil på hela vägen och det kändes som jag körde i evigheter, o tillslut sa gpsen att jag befann mig på en väg som inte existerade i gpsen vilket inte gjorde mig lugnare precis..
Men kom hem tillslut iallafall:P nästa gång tänker jag ju inte lite på den gpsen kan jag säga..

Sen i går så åkte jag och svenja in till Boston:) åt lunch på Vapiano, älskar den restaurangen!
Sen kollade vi runt lite och shoppade runt Newbury street, prudential center, coopley square och så.
Dagen avslutades med en pizza och super bowl tittande på Joe's på Newbury street. Riktigt bra dag måste jag säga:) Och nästan lite varmt, eller ja, ska väl inte överdriva, men solen var framme hela dagen iallafall!:)

Och har glömt att berätta att jag och svenja boka Chicago förra helgen! Så vi åker första helgen i Mars, fre-sön. Ska bli gryymt kul!!:D

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0