Sportlov

Denna veckan är det sportlov här så ingen skola för tjejen som går i Kindergarten. Vilket betyder ingen ledig tid för mig 2 dagar i veckan som jag brukar ha. Men killen har haft preschool som vanligt i tisdags och idag, så varit ganska lugnt ändå! Och imorgon kommer min hostmom hem tidigare så jag får sluta 1 istället:)
Ska prata med en kanske blivande au pair till familjen imorgon, en tjej från Brasilien som dem gillar, men ville att  jag skulle prata lite med henne också.
Känns lite knäppt att dem är på full jakt efter en ny au pair nu.. får mig att inse att det faktiskt inte är långt kvar alls nu till hemfärd.. läskigt!
Har skickat in min flight request och allt nu så får hoppas man får datumet man önskat då.

Så veckan har varit ganska lugn ja, hade playdate med Nina och hennes värdbarn i onsdags sen gick vi på nåt uppträdande med barnen och kollade på jenny the juggler.. haha. kul för barnen men kanske inte så underhållande för oss:P
Och idag var jag och tjejen och åkte skridskor.. helt slut är jag nu. Tar på krafterna när man inte gjort det på länge kan jag säga!:P men kul var det, och min värdtjejs första gång. Men hon var riktigt duktig, kul att se:)

Förra helgen har jag inte skrivit om förresten kom jag på. Det var en riktigt najs helg! Fredagen var vi hemma hos Alina. Skulle spela spel och så men blev inte riktigt som tänkt så slutade med film och sen sov jag och nina där. På lördagsmorgonen körde vi hem till Svenja och åt lite frulle, sen drog vi tre till Boston, åt lunch på Vapiano och kollade runt lite. Hem på eftermiddagen och ta det lite lugnt.
Sen körde jag hem till Clara så vi fixa till oss. Marcela hämtade upp oss och så blev det förfest hos hennes kompis som bor precis vid Boston Common. Snacka om perfekt läge nära till allt, lagom avundsjuk!
Sen körde en kille oss till utestället, blev Rumors.. och en av Claras vänner var där när vi kom och gav oss fribiljetter in och köpte drinkar till oss:) haha inte helt fel!! Bara inträde är vanligtvis $25 vilket är ca 175 kr, jävligt dyrt att gå ut här med andra ord!
Så blev en billig kväll för mig, behövde bara betala för att hänga in jackan:) Eftersom killarna körde betalde dem parkering och allt så! bra med kontakter;) Var en riktigt rolig kväll iallafall! Kom i säng vid 4 kanske och sov hos Clara.
8.15 på söndags morgonen väcker Clara mig och det är dags att gå till kyrkan. haha okej det är inte riktigt som det låter. Djamila går ibland till en Gospel kyrka nära där hon bor och jag och Clara frågade om vi fick följa med för vi alltid velat se hur det går till där.
Ångrade mig först lite smått kan jag säga efter 4 timmars sömn, och ja, sa jag att jag hade bihåleinflammation? haha. Har det fortfarande dock.. snart över hoppas jag. Så var inte precis på topp..
Men det var värt det, var jättekul att se, precis som man tänker sig på film eller nåt när alla sjunger och dansar!:) haha. Så på söndag ska vi dit igen och då är det lite "fest" efteråt med massa mat och så, kan bli trevligt!
Så efter kyrkan åkte vi tre till Legacy place där det blev lunch på P.F Changs. Älskar deras mat! synd bara att jag inte kunde smaka så mkt pga förkylningen.. haha.

Men, har ätit superpiller nu hela veckan mot bihåleinfl och dem hjälper verkligen så känner mig nästan ok nu:)
Det är en sak jag kommer sakna med USA, att du kan få medicin mot nästan allt utan recept. behöver inte gå till läkare för många saker utan kan alltid hitta nåt som hjälper ändå!
Så imorgon blir det utgång igen, Rumors igen med Clara, claras syster som är på besök från tyskland, Emma och Tina.
Och på lördag ska jag hitta på nåt med Nina och svenja, nog planera lite inför Chicago med Svenja. Vi åker ju snart! nästa helg, 4-6 mars! Sen på söndag gospel igen och sen får vi väl se vad som händer!
Välkomnar helgen iallafall! Har varit en lång men ändå kort vecka. Tiden här går alltid så fort..

Nej nu ska jag ta och sova, såå trött. Haft sol hur många dagar som helst nu så snön börjar äntligen smälta, så glad!! Hoppas helgen blir lika solig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0