philly baby

Förra veckan gick ganska snabbt trots vääldigt mkt snö och kasst väder! Under onsdagen så snöade det konstant hela dagen. På mindre än 24 h kom det en halv meter. Så det var inte så jättekul...
Mysigt med snön men här innebär det ju att man blir fast i huset..
Fast dem fixar vägarna ganska snabbt så va ok igen på torsdagen. På kvällen på torsdan blev det födelsemiddag för Clara på cheesecake factory:) var tvungen att packa alla mina saker o lägga i bilen eftersom vid midnatt så skulle jag ta bussen från south station till philly!
Så blev perfekt tajmat med allt, lämnade cheesecake vid 11, körde till T-banan och parkerade, åkte in till boston och kom precis lagom tills min buss gick. Sen sov jag typ hela vägen i bussen, resan tog nästan 6 timmar så..
Var väldigt skönt att resa sådär på natten faktiskt och inte slösa tid på det på dagen:) och så gick de ju sjukt mkt fortare när jag kunde sova mig igenom det..
Så kom till philly o 30th street station 5.40 på morgonen där jag käka lite frulle, sen tog tåget till Paoli där matilda mötte mig på starbucks för frulle nr2:) haha. Sen kom elin förbi en sväng också.

Sen körde jag och matilda till king of prussia för lite shopping. och gud vad jag har saknat det mallet! men tro det eller ej, jag köpte INGENTING! nästan lite stolt:P
så käka lunch där och så, sen hem till matilda och fixa oss för kvällen och så. Sen vid 9 hämtade Elin upp oss och vi körde till en fest i chester. Riktigt rolig fest med massa trevligt folk var det!:)
Kom inte hem förräns morgonen efter då vi stannade för frulle på wawa, aah har saknar wawa såå! haha
Körde hem matilda och sen hem till elin där vi slappade lite och fixade oss, sen bar det av på födelsedagskalas hos min gamla värdfamilj!
Var så himla kul att få träffa dem igen!! saknar dem sjukt mycket, och barnen har blivit såå stora!!
Stannade där ganska länge och satt och snacka med mina ex värdföräldrar.
Sen körde vi hem till Matilda och hängde lite, och sen hem till deras kompis lite senare där vi hängde vidare:)
Hem tidigt på morgonen och sov några timmar hos Elin, och sen körde elin o matilda mig till tåget och det va dags att åka hem igen:(
Bussen gick 12.30 från 30th street station och fick stanna i New york lite för fanns inga bra direktbussar..
Så hade en timme i nyc vilket inte var så mkt.. men varje gång jag kommer till nyc känner ja att jag måste till times square så jag kutade dit, käkade på donken snabbt och sprang tillbaks till pennstation.. ahaha.
Men de va de värt;) Sen bussen hem 4 och hemma i boston vid halv 9..
Sen påvägen hem stannade jag till hemma hos Michelle för att säga hejdå och träffa den nya au pairen.. hon har ju flyttat till hawaii nu, sorgligt:( men den nya au pairen verkar nice så!

Det var den helgen, väldigt glad att jag fick chansen att åka tillbaks till philly o hälsa på!! så himla kul att hänga lite med mina babes;)

Nej nu vaknade lillkillen så får gå och underhålla honom:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0