NYC & packning

Helgen som gick - Memorial weekend, tillbringades ju i NYC, vilket var trevligt:) Måste tyvärr säga att jag har haft mer roligt alla andra gånger jag har varit där. Hostlet var väldigt litet och äckligt. Tone on Lex hette det på east 94th street. Så det kan jag inte rekommendera nåt vidare.. Var helt ok, 35 dollar natten men bodde i 10 mix dormroom och det var så smutsigt överallt. Roligt folk dock!
Och vi hade massa tjafs under resan. Alla ville olika, alla tycker olika och folk blev bara irriterade på varandra, så det var inget vidare..
Men, förutom det så är det såklart alltid trevligt med ett besök i nyc:) Och bussen var 2 timmar sen på väg dit för hon som körde inte visste vägen, men vi fick våra pengar tillbaks för båda hållen så det gjorde inte så mkt!

Kom fram runt 2 på lördagen och då checkade vi först in på hotellet, sen tog vi subwayn downtown och åt i Little Italy. Sen hände en sak som fick mig att tappa lusten för allt ganska mkt så jag och Alina åkte tillbaks till hostlet, handla lite snacks och dricka och satt ute och slappade.
Sen kom dem andra tillbaks efter ett tag och senare så åkte vi downtown igen och tanken var att gå till webster hall för sista gången. Men alla tappade typ lusten påvägen dit eftersom dem ville ta subwayn inte en taxi.. sen var vi tvúgna och hitta en toa och när vi väl kom till webster så var alla irriterade och dem hade höjt inträdet till 40 dollar vilket ingen ville betala.. haha suck.. så kvällen blev inte precis så lyckad kan man väl säga!

På lördagen åt vi först brunch på ett mysigt café brevid hostlet, sen promenerade vi genom central park från 94th street ner till Times square. Sen tog vi subwayn ner till battery park för Alina hade aldrig åkt Staten Island färjan så nu fick man gjort det igen för 5e gången eller nåt.. haha.
Men skönt med en tur ute på vattnet ändå för var riktigt varmt hela helgen.
Efteråt blev det middag i Little italy igen och sen så åkte vi hem och tog det lugnt på hostlet.Vi skulle egentligen till en kareokebar men lite saker hände igen vilket fick folk ur humör och det slutade med att vi stannade på hostlet och jag och Alina satt uppe och snackade och så med lite folk i köket hela kvällen.

Dagen efter checkade vi ut och jag och Alina åkte till Bryant park där vi åt lunch på new york public librarys café och gick runt lite i området. Sen hämtade väskorna snabbt och tillbaks till busstationen och back to boston.

Och idag var en ganska så lätt jobbdag. Har tillbringat hela kvällen med att vända upp och ner på mitt rum och nu har jag packat ner alla kläder och tömt det mesta. Det var såå nära att jag fick ner allt! Förtillfället är det lite mer utspritt i fler väskor eftersom jag ska bo i källaren i typ 2 veckor nu, men får nog ändra om det igen innan jag åker hem sen. Känns ganska konstigt att titta på högen med packade väskor dock och den tomma garderoben...
Näst sista natten jag sover i min säng här nu. Nya au pairen kommer i övermorgon och jag har 3 dagar kvar att jobba. Gaaalet!!

Nej nu ska jag ta och sova, lång dag imorgon!


i central park


Min favoritplats. gissa vart;)


Alina och jag på the staten island ferry:)


i Bryant park


...före...


...efter...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0