Good life

19 dagar tills jag officiellt inte är en au pair längre, och 12 "arbetsdagar" kvar. Svårt att inte räkna ner nu!
Började röja i mitt rum idag efter att jag äntligen skickat in min läxa för silver bay igår! Så seg med det, men skönt att ha det överstökat nu..
Det kommer bli svårare än jag trodde att tömma rummet dock.. Satt i minst 2 timmar idag och fick bara gjort ett par lådor och nån hylla och allt var bara papper, papper och papper. Så mycket skit man samlat på sig på 1½ år! Typ 1/3 kom ju från banken. fattar inte hur mkt onödiga papper dem måste skicka med en hem, sen är man rädd för att kasta dem utifall nåt skulle bli fel. Men nu är det skitsamma, så nu fick allt ut!
Men varje liten sak man tar i väcker minnen och får mig både glad och ledsen.
Hittade massa gamla anteckningar och lappar med adresser på som jag alltid bar med mig i början när jag inte visste vart någonting fanns.
Och mina födelsedagskort från förra året och "hejdå" kort från min förra värdfamilj osv, och en hög med blandade foton från förra året. Känns helt sjukt då hur fort tiden har gått när man kollar tillbaks på dem.
Foton från när jag var i DC i januari förra året med Julia och Maggie, och foton från sommaren med Matilda och Elin i DC och NYC osv.. och sen foton från min tid här i Boston och från nyår. Känns som så himla olika tider alltihop. kan inte fatta att allt har hänt under en period av 1½ år..

Fast det är väl det som tar längst tid att bestämma vad man ska kasta och behålla antar jag, kläderna och allt annat ska inte va så svårt att packa ner ska man ju tycka. Om allt nu får plats, annars blir det väl ett dilemma där också med vad man ska lämna kvar och vad som får följa med hem:P

Nej nu ska jag sova, det snurrar i skallen. Smällde till mig i sömnen på örat igår så nu började piercingen som äntligen började bli bättre blöda igen, och crustet på tatueringen håller på att komma av nu så kliar ihjäl mig där. Känner mig bara för trött för allt så blir nog inga svårigheter att somna..


Kommentarer
Postat av: steffie

Och det är 50 dagar tills vi ses!! :D längtan är större än någonsin! Saknar dig!! <3 <3 Gillar låten! :D

2011-05-18 @ 17:02:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0