Livet fortsätter

Ibland känns det som om jag kom hem från USA igår, vissa minnen är så nära liksom och känns som om att det kunde ha hänt förra veckan, men på ett sätt känns det som en evighet sen. Typ som en dröm, som att det hela aldrig riktigt hänt. Lite knäppt sådär. Vart tog 1½ år vägen liksom??
Nu är det i alla fall exakt 2 månader sen jag kom hem, och livet det fortsätter här hemma.
Känns som att inget har förändrats typ.. Fast ändå en hel del! Märker hur snabbt man kommer in i alla rutiner igen.. vissa bra och vissa mindre bra.
Förlåt folk som läser detta, jag är glad att vara hemma men det är ganska trist här i Sverige ändå måste jag säga:P Fast, det blir ju inte bättre än man gör det så kan ju inte sitta hemma och gnälla heller :)

Den senaste månaden har jag jobbat lite extra på mammas jobb, som är min gamla gymnasieskola. Jobbade lite där på våren innan jag åkte till USA också när dem höll på att bygga om, och nu denna sommaren så flyttade dem tillfälligt till en annan skola, så hjälpte till där med lite allt möjligt.
Och sen blev det lite mer ledighet och nu har jag fått jobb där igen på halvtid, fast denna gången lite roligare jobb än att flytta kartonger:P
Nu får jag sitta i receptionen istället vilket jag först var lite negativ till för en hel del elever är inte så himla trevliga. Fast det visade sig faktiskt vara riktigt roligt och dem flesta som behöver hjälp är väldigt trevliga:)
Så där ska jag nog vara på halvtid i 10 veckor framöver om jag inte får nåt annat jobb som jag hellre vill ha!

Har i och försig inte sökt så himla många jobb får jag väl erkänna. Varit lite svårt att hitta motivation när man inte har nån aning om vad man vill göra.. Men jag har sökt att jobba säsong i sälen för det har jag alltid velat göra innan jag blir för gammal:) Jobbade ju där i 1½ månad vintern 2008 och det var hur kul som helst så det hoppas jag på.
Får besked nu i september iallafall om man blir kallad till intervju eller inte. så det håller jag tummarna för!

Annars får vi se vad som händer. Några andra saker som känns lockande är att jobba på ett kryssningsfartyg eller bli flygvärdinna... Men vi får se hur det blir med det! just nu är jag bara glad att ha ett jobb :)

Nej, nu ska jag njuta av det sista lediga på denna dagen, sen blir det jobb imorgon och ledig på fredag. Ja, man kan väl inte riktigt klaga;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0